A les comarques del Camp de Tarragona, els darrers dos anys estan sent desastrosos pel que fa a l’accidentalitat laboral al complex petroquímic. IQOXE torna a ser protagonista d’un accident mortal, aquest cop a causa de la caiguda d’uns 10 metres d’un treballador d’una empresa subcontractada per a realitzar tasques de manteniment.
Després de l’accident que va trasbalsar les nostres comarques a principis d’any, en el qual van morir quatre treballadors, aquesta empresa va presentar un informe segons el qual assegurava que s’havien dut a terme totes les mesures de seguretat per tal de poder tornar a posar en marxa la producció sense posar en risc al personal. Al mes de maig, la Generalitat va acceptar el contingut d’aquest informe i per tant va donar llum verda a la posada en marxa de les seves plantes. En menys de dos mesos i duent a terme una activitat molt per sota de l’habitual, IQOXE ha tornat a tenir un altre mort per accident laboral. Aquest cop l’accident ha estat dins les instal·lacions de l’empresa Clariant.

Des de la Intersindical-CSC del Camp de Tarragona, ens agradaria conèixer quins són els motius que van portar a la Generalitat a considerar que ja es podia reobrir la fàbrica, els fets demostren que el criteri va ser completament erroni i probablement es deu més a pressions per part de l’empresa que no pas a criteris basats en la prevenció de riscos laborals. Aquest nou accident, com tots, ens fa plantejar una sèrie de dubtes sobre els motius del seu origen. Les notícies que han aparegut al voltant d’aquest accident expliquen que es va produir quan es treballava amb un munta-carregues. Ens agradaria saber quins son els motius pels quals la superfície en que es duien a terme les feines no disposava de proteccions col·lectives.

Un cop més es torna a demostrar la precarietat a la qual estem condemnats els treballadors de les comarques del Camp de Tarragona. És per aquest motiu que creiem que és necessari que s’assumeixi d’una vegada per totes la problemàtica respecte a l’accidentalitat laboral al complex petroquímic com un problema de país i s’hi comenci a treballar amb propostes reals. Per la nostra part, caldrà seguir treballant per organitzar al conjunt dels treballadors de les empreses químiques per tal d’exigir millores en les condicions i en la seguretat laboral. Tal com es va fer en la vaga del passat 19F, cal tornar a organitzar-se per sortir al carrer a reivindicar el que ens pertoca.

Finalment, volem donar el nostre condol a la família, amics i companys de feina del treballador mort. La nostra millor resposta serà seguir treballant per unes condicions de treball dignes i perquè mai més ningú hagi de perdre la vida a la feina.

@cscEconomiaA les comarques del Camp de Tarragona, els darrers dos anys estan sent desastrosos pel que fa a l'accidentalitat laboral al complex petroquímic. IQOXE torna a ser protagonista d'un accident mortal, aquest cop a causa de la caiguda d'uns 10 metres d'un treballador d'una empresa subcontractada per a realitzar...SOM el sindicat independentista i de classe