La Intersindical-CSC valorem positivament la massiva mobilització del moviment feminista arreu del territori durant el Dia de la Dona Treballadora, així com la nostra participació en les diferents accions i manifestacions, juntament amb la resta de col·lectius que reivindiquen els drets de les dones en tots els àmbits. Creiem que es van consolidant espais de lluita del feminisme, que posen de manifest les desigualtats existents, però construir espais d’igualtat i llibertat als centres de treball i a tot arreu.
Pel que fa a la vaga laboral, la incidència del 8-M es consolida any rere any. Aquest cop, el moviment feminista i els sindicats convocants hem arriscat, mantenint la convocatòria malgrat ser diumenge. Això n’ha limitat el seguiment i els serveis mínims eren més elevats, atès que les plantilles ja eren de per si més reduïdes que un dia entre setmana. Tot plegat fa que sigui complicat fer comparacions amb altres vagues recents, també per les urgències produïdes pel coronavirus, que han limitat l’impacte a la sanitat, però la valoració és igualment positiva.

En alguns àmbits, com el metro o els FGC, el seguiment ha estat major que el 8-M de l’any passat o, en el segon cas, fins i tot al de la històrica aturada del 18-0. A nivell més global, la caiguda del consum elèctric respecte diumenge passat, ha estat la meitat que el 8-M passat, tot i que el nombre d’empreses i persones treballadores actives aquest cop era menor que la meitat i, en alguns sectors on hi ha molt consum elèctric, com la indústria, l’impacte no podia ser massa rellevant.

Per això, considerem que aquest 2020 s’ha seguit avançant en la consolidació de la vaga feminista, malgrat les dificultats que comportava fer-la en una jornada en diumenge i la manca de suport dels sindicats majoritaris a la convocatòria. Nosaltres també hem denunciat que la Inspecció de Treball preveu un 57% menys d’actuacions en matèria d’igualtat enguany respecte el 2014.
@cscAcció SindicalLa Intersindical-CSC valorem positivament la massiva mobilització del moviment feminista arreu del territori durant el Dia de la Dona Treballadora, així com la nostra participació en les diferents accions i manifestacions, juntament amb la resta de col·lectius que reivindiquen els drets de les dones en tots els àmbits. Creiem...SOM el sindicat independentista i de classe