La Intersindical-CSC valorem positivament la massiva mobilitzaci贸 del moviment feminista arreu del territori durant el Dia de la Dona Treballadora, aix铆 com la nostra participaci贸 en les diferents accions i manifestacions, juntament amb la resta de col路lectius que reivindiquen els drets de les dones en tots els 脿mbits. Creiem que es van consolidant espais de lluita del feminisme, que posen de manifest les desigualtats existents, per貌 construir espais d’igualtat i llibertat als centres de treball i a tot arreu.
Pel que fa a la vaga laboral, la incid猫ncia del 8-M es consolida any rere any. Aquest cop, el moviment feminista i els sindicats convocants hem arriscat, mantenint la convocat貌ria malgrat ser diumenge. Aix貌 n’ha limitat el seguiment i els serveis m铆nims eren m茅s elevats, at猫s que les plantilles ja eren de per si m茅s redu茂des que un dia entre setmana. Tot plegat fa que sigui complicat fer comparacions amb altres vagues recents, tamb茅 per les urg猫ncies produ茂des pel coronavirus, que han limitat l’impacte a la sanitat, per貌 la valoraci贸 茅s igualment positiva.

En alguns 脿mbits, com el metro o els FGC, el seguiment ha estat major que el 8-M de l’any passat o, en el segon cas, fins i tot al de la hist貌rica aturada del 18-0. A nivell m茅s global, la caiguda del consum el猫ctric respecte diumenge passat, ha estat la meitat que el 8-M passat, tot i que el nombre d’empreses i persones treballadores actives aquest cop era menor que la meitat i, en alguns sectors on hi ha molt consum el猫ctric, com la ind煤stria, l’impacte no podia ser massa rellevant.

Per aix貌, considerem que aquest 2020 s’ha seguit avan莽ant en la consolidaci贸 de la vaga feminista, malgrat les dificultats que comportava fer-la en una jornada en diumenge i la manca de suport dels sindicats majoritaris a la convocat貌ria. Nosaltres tamb茅 hem denunciat que la Inspecci贸 de Treball preveu un 57% menys d’actuacions en mat猫ria d’igualtat enguany respecte el 2014.
@cscAcci贸 SindicalLa Intersindical-CSC valorem positivament la massiva mobilitzaci贸 del moviment feminista arreu del territori durant el Dia de la Dona Treballadora, aix铆 com la nostra participaci贸 en les diferents accions i manifestacions, juntament amb la resta de col路lectius que reivindiquen els drets de les dones en tots els 脿mbits. Creiem...SOM el sindicat independentista i de classe