La comissió negociadora del conveni laboral hem aprovat avui per fi, en una reunió extraordinària, l’homogeneïtzació salarial de les companyes que treballen a les llars d’infants municipals de Tarragona. Es tracta d’un col·lectiu de cinquanta treballadores format per funcionàries però, sobretot, per personal subrogat de fa més de dos anys, quan es va començar la internalització de les llars d’infants municipals. Una subrogació que ha acabat generant desigualtats retributives de fins a 500 euros en treballadores que fan les mateixes tasques.

Una de les raons de ser de la Intersindical-CSC és la defensa dels serveis públics i, en els mesos que portem treballant com a representants sindicals del personal de l’Ajuntament de Tarragona, de seguida vam detectar que el col·lectiu de les educadores de les llars d’infants estava en una situació precària, desigual i amb moltes tensions internes causades per la convivència de diferents convenis laborals i la seva aplicació confosa. Han estat molts mesos de reivindicacions i de reunions amb els responsables de recursos humans, els responsables polítics i, sobretot, el col·lectiu de treballadores. Per això, avui estem d’enhorabona per haver aconseguit solucionar un dels aspectes més greus del problema, el de les retribucions salarials, dignificant uns sous que, en alguns casos, clamaven el cel. Hem de cuidar les que cuiden!

Aquest és, doncs, un primer pas important per l’homogeneïtzació de les condicions de treball del col·lectiu. Des de la Intersindical-CSC seguirem treballant per solucionar la resta de problemes pendents: horaris i condicions laborals, així com pels drets de tot el personal de l’Ajuntament, lluita indispensable també per garantir la qualitat i la fortalesa dels serveis públics del país que volem.

@cscAcció SindicalLa comissió negociadora del conveni laboral hem aprovat avui per fi, en una reunió extraordinària, l'homogeneïtzació salarial de les companyes que treballen a les llars d’infants municipals de Tarragona. Es tracta d’un col·lectiu de cinquanta treballadores format per funcionàries però, sobretot, per personal subrogat de fa més de dos...SOM el sindicat independentista i de classe