Reproduïm l’entrevista publicada a ‘El Punt Avui’ a Marcial Pastor, delegat  de la Intersindical-CSC a Samvardhana Motherson (Polinyà), el passat 13 de gener:

“La Intersindical-CSC s’ha presentat per primer cop a les eleccions sindicals de la fàbrica que el grup químic Samvardhana Motherson té a Polinyà i ha aconseguit quatre dels tretze membres del comitè d’empresa. Un d’ells és Marcial Pastor, de 51 anys, que es va afiliar al sindicat el mes de gener del 2018.

Vostè era de la UGT. Per què va canviar?
Em vaig afiliar a la UGT fa dotze anys i al principi es treballava molt des de la base i jo hi estava implicat, però van anar passant coses que no em van agradar. Entre d’altres, van centralitzar molt l’activitat i també el sindicat va fer un ERO quan tots lluitàvem contra ells.
El conflicte polític va ser el detonant per canviar a la Intersindical-CSC?
La decepció amb la UGT va ser gradual i per diversos motius, però és clar que no entenia que amb la convulsió que es vivia ens mantinguéssim de costat. Jo no puc separar els temes laborals dels polítics.
Què diria a qui assegura que els petits no tenen poder real de negociació?
El primer cop que ens hem presentat hem quedat segons; a la meva empresa ja som decisius.
En la indústria, però, els grans hi estan molt arrelats. Els obstacles que hi ha en la indústria són superables. Cal que se’ns conegui, perquè costa entrar-hi, però un cop a dins és més fàcil, perquè la gent veu com actuem.
Què estan fent dins de la seva empresa?
Ja hem presentat tres demandes laborals. Una de les quals, perquè ens paguin les hores extres. I en l’àmbit de sindicat, volem presentar-nos a les eleccions que aquest any es faran a la fàbrica que Samvardhana Motherson té a Castellbisbal.
@cscIntersindical-CSC'La Intersindical-CSC s’ha presentat per primer cop a les eleccions sindicals de la fàbrica que el grup químic Samvardhana Motherson té a Polinyà i ha aconseguit quatre dels tretze membres del comitè d’empresa. Un d’ells és Marcial Pastor, de 51 anys, que es va afiliar al sindicat el mes...SOM el sindicat independentista i de classe