La Intersindical-CSC ha començat la campanya per reclamar un un salari mínim català de 1300 euros per lluitar contra la precarietat laboral. Entre d’altres iniciatives, ha publicat un manifest que en menys de 48 hores ja ha rebut ja més de 500 adhesions. Adhesions tant de persones que no cobren el que considerem que hauria de ser el sou mínim a Catalunya, així com personalitats de diversos sectors professionals, com ara els músics Lluís Llach i Cesk Freixes, les actrius Júlia Barceló, Estel Solé i Thais Buforn, els acadèmics Elisenda Paluzié, Tània Verge, Jordi Arcarons, impulsor de la Renda Bàsica de Ciutadania i Lluís Torrens, Premi Catalunya d’Economia.  També han donat suport a la campanya el fotoperiodista Jordi Borràs i l’escriptor Joan-Lluís Lluís o Marta Bolinches, advocada defensora dels drets humans, civils i polítics d’Iridia i diversos activistes i polítics, com ara , Dolors Sabater, Joan Tardà, Mireia Boya, David Fernández, Carles Campuzano o Ruben Wagensberg.

Amb aquesta campanya la Intersindical-CSC vol posar de manifest que l’actual SMI de 900 euros precaritza als catalans i catalanes donat que viure a Catalunya és molt més car que en altres territoris. I que, tal i com recomana l’Organització Internacional del Treball (OIT) cal territorialitzar l’import de l’SMI, que hauria de ser un 60% del salari mitjà català.

La Intersindical-CSC també proposa que el Govern fixi el SMI a Catalunya i que, mentre això no passi, es fixi aquest salari mínim a través de la negociació col·lectiva als convenis d’àmbit català.  També proposa que la Generalitat i les diferents administracions catalanes vetllin perquè tots els salaris del sector públic i de les empreses a qui contracta siguin amb aquest SMI català.

A banda de la campanya de recollida de signatures, el sindicat republicà promourà una moció a través dels grups polítics amb representació al Parlament de Catalunya i proposarà l’aprovació d’una moció sobre aquesta matèria a tots els ajuntaments catalans.

@cscEconomiaLa Intersindical-CSC ha començat la campanya per reclamar un un salari mínim català de 1300 euros per lluitar contra la precarietat laboral. Entre d'altres iniciatives, ha publicat un manifest que en menys de 48 hores ja ha rebut ja més de 500 adhesions. Adhesions tant de persones que no...SOM el sindicat independentista i de classe