Aquesta tarda la Intersindical-CSC i la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) han demostrat que la voluntat del poble català de defensar els drets i les llibertats és el principal motor d’èxit d’aquesta vaga general, convertint aquesta vaga general del 18 d’octubre de 2019 en la vaga amb més seguiment en els darrers 40 anys. S’ha posat de manifest que s’ha trencat la barrera del sindicalisme majoritari i que l’establishment sindical s’ha trencat definitivament perquè així ho ha volgut el poble.

El recorregut de la manifestació s’ha desbordat, amb l’assistència de 750.000 persones, que han omplert el recorregut de la manifestació i tots els carrers propers, impossibilitant que tothom qui ha vingut hi pugui accedir. La cloenda de la manifestació ha comptat amb la participació d’Elisenda Paluzie, presidenta de l’ANC, en Marcel Mauri, vicepresident d’Òmnium Cultural i amb membres de la IAC i de la Intersindical-CSC.

Carles Sastre, el secretari general, ha manifestat que Catalunya està tancada per dignitat i que la vaga general ha superat la del 3 d’octubre de 2017.  Sastre ha recordat els diferents motius que han portat a convocar aquesta vaga, especialment la derogació de la reforma laboral, el SMI català i l’actualització salarial i de pensions amb l’IPC català, així com la lluita contra la precarietat laboral i contra les desigualtats que pateixen les dones al mercat laboral.

Marina Sureda, representant de la sectorial d’Educació de la Intersindical-CSC ha recordat que el motor d’aquesta societat és l’escola catalana, la defensa de llibertat d’ensenyament i s’alçarà la veu tant com calgui, ensenyant en català i parlant de tot i amb tothom, per una educació lliure per un país lliure.

Ha tancat l’acte Àngels Massip, membre del secretariat nacional i de la sectorial d’Universitats de la Intersindical-CSC, que ha recordat que la democràcia no és delicte i que ara ja tot pot ser delicte de sedició perquè tornen a tenir por, tornen a amenaçar-nos i només poden constatar el seu fracàs. Cal tornar als carrers amb maduresa col·lectiva per tornar a il·lusionar al país per assolir l’objectiu de la República Catalana.

Podeu consultar les dades comparatives de les vagues generals a Catalunya (aquí)

@cscEconomiaAquesta tarda la Intersindical-CSC i la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) han demostrat que la voluntat del poble català de defensar els drets i les llibertats és el principal motor d’èxit d’aquesta vaga general, convertint aquesta vaga general del 18 d’octubre de 2019 en la vaga amb més seguiment...SOM el sindicat independentista i de classe