La Intersindical-CSC, com a entitat adherida a la ILP Universitats, recull des d’avui signatures de la campanya a la seu nacional del sindicat per fer efectiva la rebaixa dels preus públics universitaris aprovada en el Parlament l’any 2016.

Es tracta d’una Iniciativa Legislativa Popular impulsada pel moviment estudiantil, amb el suport de la comunitat universitària, que té per objectiu transformar l’actual model universitari i rebaixar els preus públics de les matrícules per tal de garantir l’accés a la universitat a un major nombre d’estudiants. Des de la campanya, entenem que l’ensenyament superior ha de ser un bé comú, universal i lliure de qualsevol barrera econòmica, social i cultural, generant així una societat més justa i cohesionada.

Aquesta campanya pretén tornar a posar sobre la taula una problemàtica que afecta els estudiants universitaris de Catalunya. Malgrat els greus problemes de finançament que pateix la Generalitat, els preus actuals de les matrícules poden impossibilitar l’accés a l’educació a les persones amb menys recursos, expulsant-les de la universitat i eliminant la igualtat d’oportunitats, amb el perill crear un model d’universitat elitista, tan sols formada per les capes més elevades de la societat.

El sistema de beques i ajuts econòmics actual no representa una solució real al problema de l’alt cost que comporta cursar un grau, ja que en primer terme trobem que el pressupost destinat és tan sols un 0,08% del PIB, una xifra molt per sota de la mitjana de l’OCDE que és del 0,24%. Per altra banda, tal com està plantejat, no reflecteix amb precisió les capacitats econòmiques de les famílies, excloent a moltes persones de la possibilitat d’optar-ne, i per altra banda no resol el cost d’oportunitat, ja que l’estudiant no sap amb total seguretat si la inversió que ha de fer en un principi li serà retornada.

És imprescindible lluitar per una universitat pública de qualitat, i l’equitat n’ha de ser un factor indeslligable. Efectuar la rebaixa és un primer pas per fer-ho. Obrim les portes al futur!

@cscPaïsos CatalansLa Intersindical-CSC, com a entitat adherida a la ILP Universitats, recull des d'avui signatures de la campanya a la seu nacional del sindicat per fer efectiva la rebaixa dels preus públics universitaris aprovada en el Parlament l’any 2016. Es tracta d’una Iniciativa Legislativa Popular impulsada pel moviment estudiantil, amb el...SOM el sindicat independentista i de classe