Durant el primer trimestre del 2020 es produirà, presumiblement, el trasllat de part dels departaments de la Generalitat (Vicepresidència, Economia i Hisenda, Justícia, Polítiques Digitals, i Empresa i Coneixement) a un nou edifici al carrer Urani núm. 8-10, al barri de la Marina del Port de la Zona Franca de Barcelona, on hi podran cabre entre 2.300 i 2.700 treballadors públics.

En aquest petit article no parlarem sobre l’edifici ni de la decisió de crear aquest districte administratiu; només ens fixarem en un detall no menor: com hi arribarem.

Pensem en el volum de gent que hi haurà d’arribar cada dia laboral entre les 7 h 30 min i les 9 h 30 min del matí: entre 2.300 i 2700 persones.

En primer lloc, tenim la L10 sud del metro, inaugurada recentment, que compta amb les parades de Foc i Foneria a menys de 5 minuts de l’edifici. Tanmateix, recordem que a aquesta línia, amb la freqüència actual de pas de 6 minuts, s’hi pot accedir només a través de dos transbordaments (L1 Torrassa, L5 Collblanc). Per altra banda tenim la L9 de Fira, a 15 minuts llargs del lloc de treball i a la qual s’hi pot accedir per tres transbordaments (L3 Zona universitària, L5 Collblanc i L1 Torrassa). Per fer-nos-en una idea, el trajecte des de plaça Catalunya és d’uns 30 a 35 min amb la L10, i de 40 a 45 minuts amb la L9.

Una altra forma d’accedir-hi és amb els autobusos. Les línies principals que hi arriben són: H16, V3, 109, 79, i 23. Ara bé, si fem la mateixa comparació amb sortida de Plaça Catalunya o amb sortida de Plaça de Sants (l’altre nòdul comunicatiu de la ciutat) aquests serien els temps d’arribada al lloc de treball:

Pel que fa a la arribada en “Bicing” , només trobem 5 estacions properes que no arriben a 100 efectius.

Per tant, podem veure que les freqüències de temps i la disposició de mitjans de transport públic són insuficients.

D’altra banda ja tenim una experiència. L’Agència Tributària de Catalunya – ATC fa més de tres anys que es va traslladar al barri. Tanmateix, com que no hi havia metro, l’Administració va facilitar una sèrie d’autobusos llançadora per transportar el personal des de Plaça Catalunya fins al centre de treball. Tenint en compte que parlem d’un centenar de treballadors, l’experiència ha estat prou bona.

Fent un ràpida ullada a la situació descrita, creiem que per fer aquest viatge a Urani caldria un pla de mobilitat específic, amb la participació de Transports Metropolitants de Barcelones – TMB, per reforçar línies d’autobús com el 23 o el 109, incrementar les freqüències del metro, així com amb la participació de l’Ajuntament de Barcelona per reforçar tant les estacions de Bicing com fomentar la moto-elèctrica, però també tenint en compte el transport discrecional per no col·lapsar la ciutat en aquesta odissea.

@cscLaboral/Acció Sindical/Negociació Col·lectivaDurant el primer trimestre del 2020 es produirà, presumiblement, el trasllat de part dels departaments de la Generalitat (Vicepresidència, Economia i Hisenda, Justícia, Polítiques Digitals, i Empresa i Coneixement) a un nou edifici al carrer Urani núm. 8-10, al barri de la Marina del Port de la Zona Franca...SOM el sindicat independentista i de classe