Era el 20 d’abril de 2017, just uns dies abans de la diada de Sant Jordi i enmig de l’aplicació del 155 que va aprovar el PP amb el suport del PSOE i Ciutadans.  El Govern d’Espanya cessava al director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya, l’Agustí Colomines, per pèrdua de confiança.

Han passat, des de llavors 454 dies i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya no té direcció.  Interinament el secretari general de Polítiques Digitals i Administració Pública, en Xavier Gatius n’ha assumit la direcció.

El compromís del Govern de Torra va ser restituir a les persones cessades pel 155.  Desconeixem els motius pels quals l’Agustí Colomines no ha tornat a ser el director de l’EAPC, això només ho deuen saber el conseller Jordi Puigneró i ell mateix.

El que sí sabem és que l’Escola, que havia estat considerada una estructura d’estat, no té direcció.  I això ens fa pensar que una institució fundada per Enric Prat de la Riba, l’escola de capacitació de personal públic més antiga d’Europa no és rellevant per l’actual Govern.  No ens volem creure que el conseller Puigneró no ha trobat ningú per dirigir la formació dels empleats públics de totes les administracions catalanes (sí, també els ens locals) i la recerca per millorar la gestió pública.

Han passat 454 dies i tenim la sensació que l’EAPC ha perdut empenta, ha perdut posicionament i ha perdut el rumb….

Exigim al conseller Jordi Puigneró que nomeni a una persona titular de l’EAPC i que ho faci de forma immediata, no podem permetre que durant una legislatura (que no sabem quan pot acabar) es passi amb un director interí.  Exigim que si el conseller Puigneró no troba a qui ocupar aquesta responsabilitat cedeixi als seus socis de Govern el nomenament de la direcció.  Exigim que el MH President prengui la decisió que correspongui si ningú és capaç de fer-ho.

Volem una EAPC potent, que capaciti al personal públic per garantir l’excel·lència del servei públic adreçat a la ciutadania.  Volem innovació en la formació.  Volem, en definitiva, que l’EAPC recuperi el prestigi perdut…tot i que ens consta que en aquests 454 dies hi ha moltes coses que a l’EAPC ja s’han perdut que no es recuperaran.

@cscDiversosEra el 20 d'abril de 2017, just uns dies abans de la diada de Sant Jordi i enmig de l'aplicació del 155 que va aprovar el PP amb el suport del PSOE i Ciutadans.  El Govern d'Espanya cessava al director de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya, l'Agustí Colomines, per...SOM el sindicat independentista i de classe