La sectorial d’universitats de la I-CSC considera que el comunicat emès aquest mes de juny per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques obvia el necessari diagnòstic dels factors que ens han portat a l’emergència financera de les universitats catalanes. Reprovem que l’ACUP reclami solucions sense evidenciar que Catalunya és una autonomia, i que  aquesta condició de dependència econòmica i política fa inviable cap proposta que vagi a l’arrel dels problemes que pateixen les universitats catalanes. També responsabilitzem els governs autonòmics de Catalunya d’haver assumit i imposat la precarització del sistema universitari català, i als successius equips de govern de les universitats d’haver-la acatada.

Entre els elements principals que l’ACUP ha obviat destaquem:

• L’acceptació acrítica d’unes exigències pressupostàries que han posat en perill la supervivència de la universitat pública en bloquejar el relleu generacional i expulsar el talent.
  • La creixent precarització de les condicions laborals del conjunt de la comunitat universitària que encara situa les universitats públiques catalanes en posicions rellevants.
  • La necessitat d’un model de finançament suficient, però també una gestió que enforteixi el sistema universitari públic català,  fomentant la cooperació entre universitats catalanes i no la competència.
  • El fet que els equips rectorals han defugit el seu compromís en la defensa dels drets fonamentals, davant l’encausament de membres de la comunitat universitària i de la societat civil per defensar el dret a l’autodeterminació i han acceptat les ingerències de la JEC en l’autonomia universitària.

REPUBLIQUEM LA UNIVERSITAT!

Podeu consultar el posicionament sencer aquí

@cscCSC / Federacions    La sectorial d’universitats de la I-CSC considera que el comunicat emès aquest mes de juny per l’Associació Catalana d'Universitats Públiques obvia el necessari diagnòstic dels factors que ens han portat a l’emergència financera de les universitats catalanes. Reprovem que l’ACUP reclami solucions sense evidenciar que Catalunya és una autonomia,...SOM el sindicat independentista i de classe