L’any 2001 les Nacions Unides van declarar el 20 de juny com a Dia Mundial de les Persones Refugiades. L’objectiu era rescatar de l’oblit la dramàtica situació que viuen milions de persones desarrelades entre refugiats, apàtrides, desplaçats interns i sol·licitants d’asil que actualment hi ha al món.

Els darrers anys, com a país mediterrani que som, hem viscut de ben a prop la situació de milers de persones refugiades que volen arribar a casa nostra per tenir una vida millor que als seus països d’origen.

L’acollida de persones refugiades ha mostrat diverses cares i diverses reaccions dels diversos governants d’arreu de la Mediterrània i a Catalunya ens hem trobat amb una voluntat i desig d’acollir a qui ho ha necessitat i les limitacions d’un estat que no sempre ho ha posat fàcil.

Les persones refugiades tenen moltes necessitats, i quan arriben a casa nostra aquestes necessitats són molt bàsiques, centrades en una atenció mèdica i d’alimentació, però no ens podem limitar a aquesta atenció bàsica i inicial.  Cal que fugim de polítiques permanentment assistencials que perpetuïn la seva situació de pobresa i marginació. Cal que dotem d’eines que facilitin la seva integració a la societat d’acollida i que aquestes eines facilitin la realització dels seus projectes personals lluny dels seus orígens.

Des de la Intersindical-CSC considerem que cal dotar eines que facilitin la incorporació al sistema educatiu i al món laboral de les persones que arriben a Catalunya com a refugiades.  La incorporació d’aquestes persones a espais de formació que les capaciti per desenvolupar-se laboralment ha de ser un element central en la seva integració a Catalunya i facilitar, així, que deixin enrere l’estigma de persones refugiades.

Per una plena integració de les persones refugiades, cal que des dels Ajuntaments i des del Govern de la Generalitat s’impulsin les polítiques i les accions necessàries per facilitar l’accés al món del treball, tant des de la vessant de regularització de la seva situació a casa nostra com establir mesures per facilitar la cerca de feina amb igualtat a la resta de la ciutadania.

@cscInternacionalL'any 2001 les Nacions Unides van declarar el 20 de juny com a Dia Mundial de les Persones Refugiades. L'objectiu era rescatar de l'oblit la dramàtica situació que viuen milions de persones desarrelades entre refugiats, apàtrides, desplaçats interns i sol·licitants d'asil que actualment hi ha al món. Els darrers anys,...SOM el sindicat independentista i de classe