La Intersindical-CSC ha presentat aquest dijous a Granollers la Unió Territorial del Vallès Oriental, una organització constituïda fa tot just tres mesos a la comarca i que a escala catalana es troba en plena expansió. “Estem intentant introduir la Intersindical a tots els centres de treball del Vallès Oriental on sigui possible”, explicava Dani Rodrigo, portaveu de la Unió Territorial del Vallès Oriental, qui confirmava que l’organització treballarà els pròxims mesos per obrir un local a Granollers.

La delegació ha repassat l’acció sindical duta a terme aquests primers mesos a la comarca i destacava que des del març ha aconseguit representació en diverses empreses del Vallès Oriental, com Industrias Cosmic, de Caldes. A més, també ha valorat l’organització de mobilitzacions com la del Primer de Maig a Mollet juntament amb la CNT, o la vaga i mobilitzacions del 21 de febrer tant a Mollet com a Granollers, amb 1.000 i 2.000 persones respectivament.

/El portaveu del secretariat nacional advocava també per un tercer element: la república. “Actualment tenim un marc laboral que no ens agrada: no tenim competències per decidir quines polítiques laborals i d’ocupació apliquem o quin ha de ser l’increment de l’IPC anual per als treballadors”, deia com a exemple. “Per això creiem que la república és una oportunitat per tenir un marc laboral amb més drets i més benestar”.

El sindicat compta actualment amb gairebé 400 afiliats a la comarca, el doble que fa tres mesos, i al conjunt de Catalunya superen els 4.000, una xifra que preveuen enfilar fins als 5.000 aquest mateix any.

Segons destacava Perelló, “el 65% d’aquests afiliats ho són d’empreses privades, la majoria petites i mitjanes”, i a poc a poc es proposen tenir presència en tots els sectors, actualment dividits en tres àmbits: federació serveis privats, federació de serveis públics i federació d’indústria.

@cscCSC / FederacionsUT Vallès OrientalLa Intersindical-CSC ha presentat aquest dijous a Granollers la Unió Territorial del Vallès Oriental, una organització constituïda fa tot just tres mesos a la comarca i que a escala catalana es troba en plena expansió. “Estem intentant introduir la Intersindical a tots els centres de treball del Vallès Oriental...SOM el sindicat independentista i de classe