1. Que per combatre amb efectivitat la segregació escolar, un dels principals problemes educatius i socials del nostre país,cal abordar-ne les causes estructurals : l’existència d’una doble xarxa d’escolarització, la manca de recursos per atendre en condicions les necessitats educatives de tot l’alumnat, la no gratuïtat real de l’educació (ni en totes les etapes ni de totes les despeses reals: material escolar, àpats, sortides, activitats dites «complementàries»,…) i els processos d’estigmatització i exclusió social.
  2. Que reclamem un pla per posar fi a la política de concerts i privatitzacions i avançar vers una única xarxa d’escolarització completament pública, amb una gestió democràtica i transparent que atengui des de l’Escola Bressol fins a la Universitat.
  3. Que cal un augment de la inversió en educació fins a equiparar-la en percentatge amb els països més avançats, inversió que haurà de veure’s reflectida en l’augment i adequació dels recursos humans, materials i organitzatius per fer front al repte d’una escola integradora, igualitària, de qualitat i totalment gratuïta.

En el camí de la construcció de la República no volem cap mena de segregació. Aquest és el nostre compromís i continuarem lluitant per aconseguir-ho.

@cscAcció Socialeducació,ensenyament,sectorial ensenyamentDavant l’anunci d’un “Pacte contra la segregació escolar a Catalunya”, des de la Intersindical-CSC, manifestem: Que per combatre amb efectivitat la segregació escolar, un dels principals problemes educatius i socials del nostre país,cal abordar-ne les causes estructurals : l’existència d’una doble xarxa d’escolarització, la manca de recursos per...SOM el sindicat independentista i de classe