L’Eina – l’Espai Jove de la Intersindical – CSC ha dut a terme una acció al centre de treball de Bershka – Inditex a Tordera. L’acomiadament a 50 persones, majoritàriament joves, de la comarca just abans de finalitzar el període de prova és una pràctica que, tot i ser legal, esdevé poc ètica. El procediment que segueix l’empresa és molt senzill: s’oferten un volum important de llocs de treball, que en teoria han de ser per diversos mesos, i tot just quan s’acosta la data de finalització del període de prova l’empresa comunica que no l’han superat i d’aquesta manera no han de ser indemnitzats pel període de temps treballat.

Ferran Coll, portaveu de l’Eina explica que “cada setmana es van produint acomiadaments, conforme s’acosta la finalització del període de prova i actualment una cinquantena de treballadors han patit aquesta situació i és molt difícil de creure que realment no superin, cap d’ells, el període de prova” aquesta situació fa pensar a Coll que “l’empresa actua amb premeditació i amb la intenció de no deixar superar el període de prova i evitar que els contractes s’estabilitzin”.

Treballadors afectats per aquesta pràctica han contactat amb l’Eina i amb la Intersindical-CSC per a rebre l’assessorament davant d’una situació que atempta contra la dignitat de la classe treballadora i precaritza la vida de les persones afectades.

Malauradament Ferran Coll reconeix que “aquesta pràctica és legal, però no ètica” i per aquest motiu des del sindicat es demana que les autoritats de treball i des d’Inspecció del Treball se segueixin aquests acomiadaments en bloc i no justificats per evitar que la pràctica de Bershka – Inditex de Tordera es repeteixi a aquest centre de treball o a d’altres. Coll afirma que “si bé seria desitjable que aquesta pràctica fos il·legal, cal recordar que la normativa sobre treball és una competència de l’estat espanyol i que actualment no es pot regular des de la Generalitat de Catalunya ni el Parlament de Catalunya, però sí es pot vetllar des d’Inspecció del Treball per observar si aquests acomiadaments abans de finalitzar el període de prova és una pràctica que es repeteix i que, per tant, esdevé motiu d’expedient sancionador“.

L’Eina i la Intersindical – CSC es posen a disposició d’altres persones afectades per aquests acomiadaments a la seu de Tordera o bé a altres centres de treball, tant d’Inditex com d’altres multinacionals que especulen amb la dignitat dels treballadors i treballadores.

Des de l’Eina i la Intersindical – CSC es volen denunciar aquestes pràctiques d’una empresa que presumeix d’una suposada bona política de responsabilitat social corporativa i encoratja als consumidors i clients de les botigues del grup Inditex a reclamar per evitar aquests comportaments no ètics.

@cscCSC / FederacionsInditex,L'Eina,TorderaL'Eina - l'Espai Jove de la Intersindical - CSC ha dut a terme una acció al centre de treball de Bershka - Inditex a Tordera. L'acomiadament a 50 persones, majoritàriament joves, de la comarca just abans de finalitzar el període de prova és una pràctica que, tot i ser...SOM el sindicat independentista i de classe