L'autor de l'article destaca la tasca de la Intersindical-CSC en la construcci贸 d'una estructura b脿sica per a una Rep煤blica Catalana tot i el mur medi脿tic
L’autor de l’article destaca la tasca de la Intersindical-CSC en la construcci贸 d’una estructura b脿sica per a una Rep煤blica Catalana.

Article d’Alvar Llobet publicat a Naci贸 Digital

La creaci贸 d鈥檜n estat obliga a la construcci贸 d鈥檃quells mecanismes que permetin el funcionament aut貌nom de la naci贸. L鈥檋ist貌ric i expert periodista, Mart铆 Anglada, n鈥檃ssenyala cinc d鈥檌rrenunciables. A saber: un Parlament, una organitzaci贸 policial pr貌pia, uns mitjans de comunicaci贸 situats en el territori i indu茂ts per la llengua, una hisenda o sistema de recaptaci贸, i una sanitat i educaci贸 territorialitzats. D鈥檃quests, a Catalunya nom茅s li鈥檔 falta un, el que t茅 a veure amb l鈥檈structura fiscal, que s鈥檈st脿 bastint actualment. Tan sols amb aquests v铆mets, el pa铆s ja pot funcionar per si sol, per貌 per aspirar a la plena normalitat d鈥檜n estat, que no es fa d鈥檜n dia per l鈥檃ltre, cal completar una llista molt m茅s llarga i que abra莽a altres 脿mbits socials i econ貌mics.

A Catalunya hi ha nombrosos casos d鈥檈ntitats que, amb els anys, han anat creant s貌lides estructures que els ha perm猫s ser reconegudes a nivell internacional com a catalanes i no com a membres de l鈥橢stat espanyol. En aquest sentit, la Federaci贸 d鈥橭rganitzacions Catalanes Internacionalment Reconegudes (FOCIR) ha iniciat una col路lecci贸 de petits llibres que ajuden a copsar la dimensi贸 que tenen alguns d鈥檃quests col路lectius lluny de les nostres fronteres. Transiten amb discurs propi i s贸n reconeguts com els representants d鈥檜n estat que encara no existeix. S贸n estructures reals d鈥檜n estat irreal, per貌 que en diversos 脿mbits es tenen en compte al marge d鈥橢spanya.

Una d鈥檃questes entitats 茅s la Intersindical CSC, la primera for莽a sindical sense lligams amb estructures d鈥櫭爉bit espanyol i internacionalment reconeguda en la Federaci贸 Sindical Mundial, de la qual 茅s membre de ple dret. Aquest petit sindicat, hereu de la Solidaritat d鈥橭brers de Catalunya nascuda el 1958, ha estat capa莽 de fer xarxa a l鈥檕mbra de les grans entitats sindicals espanyoles i passant per damunt de l鈥檕blit que en moltes ocasions ha patit per part del Govern de la Generalitat. Per aix貌, quan arribi el moment de posar el focus en la construcci贸 d鈥檜n espai sindical de matriu 煤nicament catalana, potser alguns veuran amb sorpresa que no caldr脿 comen莽ar de zero, que en aquest espai ja es porta fent cam铆 des de fa anys. Potser massa sovint des del m茅s absolut silenci medi脿tic, per貌 la tasca no ha estat en va. Al contrari.

@cscIntersindical-CSCarticle,CSC,estructura d'estat,independ猫ncia,internacional,internacionalitzaci贸,Naci贸 Digital,premsa,Rep煤blica catalanaArticle d'Alvar Llobet publicat a Naci贸 Digital La creaci贸 d鈥檜n estat obliga a la construcci贸 d鈥檃quells mecanismes que permetin el funcionament aut貌nom de la naci贸. L鈥檋ist貌ric i expert periodista, Mart铆 Anglada, n鈥檃ssenyala cinc d鈥檌rrenunciables. A saber: un Parlament, una organitzaci贸 policial pr貌pia, uns mitjans de comunicaci贸 situats en el territori...SOM el sindicat independentista i de classe