Capçalera de la manifestació de Barcelona que aplegà 2.500 persones en defensa de laRepública catalana dels drets socials i laborals

Aquesta plataforma, integrada per l’Assemblea Nacional Catalana, Universitats per la República i la Intersindical-CSC entre moltes d’altres entitats, aconseguí mobilitzar 2.500 persones a Barcelona i 500 a Girona en manifestacions obertament independentistes, consolidant, així, la jornada de l’1 de maig dins de l’agenda republicana.

Per altra banda, la Intersindical-CSC ha participat també en manifestacions unitàries de l’alternativa sindical a Igualada i Mataró, amb gran afluència de persones que cridaren consignes a favor de la justícia social, contra el capitalisme que empobreix la classe treballadora, la República i reclamant l’alliberament dels hostatges polítics i el retorn de les persones exiliades.

La manifestació de Barcelona mobilitza 2.500 persones pel sindicalisme de la República

Entitats com Súmate, les ADIC -Assemblees en Defensa de les Institucions Catalanes-, Docents per la República, la FNEC, les Joventuts d’ERC o La Forja i representació de partits polítics de l’àmbit republicà com ara CUP, ERC, Poble Lliure o JxCat , secundaren la crida a la mobilització aplegant 2.500 persones en una manifestació que va recórrer el tram entre la Plaça Urquinaona i la Plaça de Sant Jaume sota proclames a favor d’un salari mínim de 1.500 euros, igualtat de gènere, crides a la vaga general, el retorn de les persones exiliades i la llibertat dels presos i preses polítiques, la retirada de l’article 155 i a favor de la República catalana.

Imatge de la manifestació de Barcelona al tram de Via laietana

A la finalització del recorregut a Plaça de Sant Jaume, tingueren lloc els parlaments a càrrecs de les diverses entitats i organitzacions convocants. Així, Antonio Baños de Súmate, Elisenda Paluzie Presidenta de l’ANC, Marc Faustino i Sergi Perelló de la Intersindical-CSC –entre d’altres participants- varen posar en evidència que la lluita per la República catalana és indestriable de la lluita pels drets laborals i socials de les classes populars del país. També és demanà l’alliberament dels presoners polítics i el retorn de les persones exiliades fent una menció especial a la Consellera Dolors Bassa, sindicalista gironina avui a presó lluny del país.

Sergi perelló, Vicesecretari general de la Intersindical-CSC, tancà els parlaments fent una crida a la mobilització i la sindicalització tot recordant que “aquests país ha viscut 3 vagues generals en 6 mesos” i expressant que “l’enfortiment del sindicalisme republicà que representa la Intersindical-CSC és una eina per a la mobilització i convocar, si cal, 1, 2, 3… tants dies de vaga general com sigui necessari per plantar cara als problemes que enfrontem la classe treballadora i el país”.

A continuació reproduïm íntegre el manifest de la plataforma Alcem-nos:

Alcem-nos. Per la República dels drets socials

Estem vivint una regressió en termes democràtics, econòmics, polítics i socials com no s’havia vist en dècades. Hem vist com una estafa en forma crisi financera ens ha portat a un empobriment generalitzat i alhora a un augment de la riquesa de les grans fortunes. Les bases que fonamenten l’actual model econòmic s’han mostrat profundament injustes per la majoria de la societat, generant una dinàmica que ha empitjorat les condicions de la vida de la majoria del poble català.

Les taxes universitàries més altes de l’estat. Nouvinguts als quals se’ls ha negat l’accés a la sanitat. Retallades en educació. Dificultats per accedir a l’habitatge, condicions laborals precàries, atur, pensions irrisòries i retallades de serveis públics són el nostre pa cada dia, i, a casa nostra, aquesta crisi socioeconòmica ha pres una altra dimensió amb la demanda, cada cop més majoritària, de construir una República socialment justa i pròspera com a solució d’aquesta crisi.

És per aquestes raons que hem decidit alçar-nos. Alcem-nos contra el 155, perquè ja vam demostrar i seguim demostrant que volem ser sobirans. Alcem-nos contra la precarietat, per poder tenir uns sous i unes pensions dignes. Per reduir la jornada laboral i poder redistribuir el temps de forma justa entre l’àmbit laboral, de cures personals, socials i l’oci. Per executar mesures per erradicar la divisió sexual del treball de forma real i efectiva. Per acabar amb les discriminacions i desigualtats laborals de les dones: bretxa salarial, condicions laborals, sostre de vida, sexualització, assetjament sexual i per raó de sexe. Per visibilitzar que les tasques domèstiques i de cura són també un treball i dur a terme mesures per eliminar l’existent tradició de doble jornada laboral que realitzen dones en l’àmbit públic i privat. Alcem-nos pel procés constituent que serveixi per construir una Catalunya radicalment democràtica i socialment justa.

@cscLaboral/Acció Sindical/Negociació Col·lectivaLa jornada d’ahir, 1 de maig, va lligar República i drets laborals i socials en diverses manifestacions celebrades arreu del país mobilitzant milers de persones responent a la crida de la plataforma Alcem-nos. Aquesta plataforma, integrada per l’Assemblea Nacional Catalana, Universitats per la República i la Intersindical-CSC entre moltes d’altres...SOM el sindicat independentista i de classe