Els treballadors i treballadores de l’Agència Catalana de la Joventut, la Direcció General de Joventut i la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania han aprovat aquest matí en una trobada un Manifest de rebuig a l’aplicació de l’article 155 de la Constitució Espanyola per part del Govern espanyol.

La trobada, a la qual hi han participat més d’un centenar de treballadors de les tres entitats de la Generalitat de Catalunya, s’ha posat de manifest que l’aplicació de les mesures incloses en l’esmentat article suposen una “clara vulneració dels nostres drets laborals, ja que modifica la cadena de comandament i ens deixa en una situació d’incertesa legal”. En aquest sentit, el text rebutja qualsevol acció repressiva contra els càrrecs electes i contra qualsevol treballador públic.

Així mateix, el Manifest recorda que “els nostres òrgans superiors són els escollits per la ciutadania a través del Parlament i del Govern de Catalunya”, per la qual cosa indica que els treballadors de les tres entitats, com a servidors i servidores públiques, continuaran servint tota la ciutadania i, al mateix temps, es mantindran fidels a les institucions pròpies.

Finalment, els treballadors/res han exigit la immediata posada en llibertat dels presidents d’Òmnium Cultural i de l’Assembla Nacional Catalana, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, respectivament.

Podeu llegir el manifest íntegre:

Davant l’aplicació a Catalunya de l’article 155 de la Constitució Espanyola per part de l’Estat espanyol, els i les treballadores de l’Agència Catalana de la Joventut, de la Direcció General de Joventut i de la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania, reunits en assemblea, volem manifestar:

1. Com a servidors i servidores públics treballem per a tota la ciutadania, sigui quin sigui el seu origen, el seu pensament i la seva ideologia.
  2. Continuarem servint a la ciutadania fidels a les nostres institucions i al mandat del Parlament de Catalunya elegit democràticament el 27 de setembre del 2015.
  3. Els nostres òrgans superiors són els escollits per la ciutadania a través del Parlament i del Govern de Catalunya.
  4. Rebutgem categòricament el control de l’Administració Pública Catalana per part de les institucions de l’Estat espanyol.
  5. L’aplicació de l’article 155 suposarà una clara vulneració dels nostres drets laborals, ja que modifica la cadena de comandament i ens deixa en una situació d’incertesa legal.
  6. Rebutgem fermament qualsevol acció repressiva contra els nostres càrrecs electes, contra qualsevol treballador i treballadora pública i contra qualsevol persona per part de l’Estat Espanyol
  7. Exigim la immediata posada en llibertat de Jordi Cuixart, president d’Òmnium Cultural, i de Jordi Sánchez, president de l’Assemblea Nacional Catalana.
  8. Fem una crida a tota la ciutadania per la defensa de les nostres institucions així com nosaltres, com a persones treballadores de l’Administració Publica Catalana, ens posem a disposició del poble de Catalunya.

Barcelona, dimarts 31 d’octubre de 2017

@cscCSC / FederacionsHan alertat que les mesures vulneren els drets laborals i ha recordat que els òrgans superiors són els escollits pel Parlament i el Govern Els treballadors i treballadores de l’Agència Catalana de la Joventut, la Direcció General de Joventut i la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania han aprovat aquest matí...SOM el sindicat independentista i de classe