La Taula per la democràcia convoquem la ciutadania a concentrar-se davant de tots els ajuntaments de les capitals de comarca de Catalunya el dijous, 26 d’octubre, a les 19h.

La Taula per la democràcia ens vam constituir per donar una resposta unitària en defensa de les institucions catalanes, els drets fonamentals i el dret que té el poble català a decidir el seu futur polític.

La Taula rebutgem fermament la decisió del Consell de Ministres del Govern espanyol de sol·licitar al Senat l’obertura del procediment per aplicar l’article 155. Les mesures proposades pel Govern espanyol, de ser aprovades, representen la destitució immediata del Govern de la Generalitat escollit democràticament i la intervenció de facto de les institucions catalanes.

La Taula per la democràcia declarem que el nostre únic compromís és amb les institucions escollides democràticament.

Denunciem que la intervenció de les institucions catalanes d’autogovern no només té conseqüències polítiques sinó que afectarà greument la vida de les persones. És un atac directe a la democràcia.

Algunes mesures ja es van avançar amb la intervenció econòmica de la Generalitat, el 15 de setembre que, entre d’altres, ha deixat en suspensió les subvencions aprovades a les entitats ambientals i a les socials per realitzar projectes d’intervenció social. Bona part d’aquests es fan amb la participació de la societat civil i són molt importants per apaivagar els efectes de les desigualtats socials.

Per tot això, la Taula per la Democràcia fem una crida a la mobilització i acció pacífica, consensuada, coordinada i continuada en defensa de l’autogovern de Catalunya així com les institucions catalanes i persones escollides democràticament. Una mobilització que tingui en compte la situació econòmica i preservi la cohesió social.

En aquest sentit, donem suport als treballadors i treballadores de TV3, Catalunya Ràdio i Agència Catalana de Notícies, que s’han pronunciat contra la intervenció i a favor d’uns mitjans de comunicació públics, lliures i independents.

També donem suport a les mobilitzacions de la comunitat educativa a favor del model d’escola catalana com a instrument de cohesió social.

Exigim de nou la llibertat de Jordi Cuixart i de Jordi Sànchez, que es retirin els càrrecs de sedició i que es posi punt final i immediat a l’ordre de presó preventiva. Jordis us volem a casa!

FEM FORÇA TOTS I TOTES CONTRA L’APLICACIÓ DEL 155.

EN DEFENSA DE LES NOSTRES INSTITUCIONS.

@cscAcció Social / Igualtat / MobilitzacióLA TAULA PER LA DEMOCRÀCIA EN DEFENSA DE LES INSTITUCIONS CATALANES I LA COHESIÓ SOCIAL La Taula per la democràcia ens vam constituir per donar una resposta unitària en defensa de les institucions catalanes, els drets fonamentals i el dret que té el poble català a decidir el seu futur...SOM el sindicat independentista i de classe