Cap a 2/4 de 12 del migdia d’avui, 10 d’octubre de 2017, s’ha presentat una funcionària a la seu nacional de la Intersindical-CSC per comunicar-nos l’inici de mesures cautelars iniciades per Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), a instàncies de la patronal Fomento del Trabajo Nacional, per declarar il·legal la vaga convocada per la Intersindical-CSC.

Des del TSJC se’ns ha citat a una vista oral a les 12 del migdia, quan la comuniciació havia estat feta només mitja hora abans. Hem considerat que no hi havia ni temps material per dur a terme les actuacions pertinents de protecció jurídica ni d’estudiar tota la documentació que se’ns fa fet arribar (unes 160 pàgines aproximadament).

A la documentació adjuntada a la citació, hem detectat una fixació especial per la orientació independentista de la Intersindical-CSC, fet que evidencia que som sota la lupa de l’estat per haver promogut la campanya “Jo m’hi apunto” d’assessorament a treballadors públics sobre com actuar davant i durant el Referèndum de l’1 d’octubre. També per la campanya “El Sindicat del Sí” duta a terme a les empreses privades defensant el vot del Sí l’1 d’octubre i per ser l’únic sindicat registrat com a entitat interessada en el referèndum d’autodeterminació abans citat.

Des de la Intersindical-CSC, mentre esperem la comunicació per part del TSJC refermem el nostre suport a la independència de Catalunya per mitjans democràtics i el nostre compromís amb la classe treballadora catalana.

Dit això, informem que hem desconvocat la Vaga General prevista des de les 0 hores del dia 11 d’octubre fins les 24h del dia 16 d’octubre a fi hi efecte de preservar l’activitat del sindicat.

Condemnem el paper de la patronal Fomento del Trabajo Nacional en aquest assumpte pel que entenem que significa un allunyament potser definitiu del criteri i el sentiment d’una part majoritària de la classe treballadora catalana.

La Intersindical-CSC serà sempre un actor a tenir en compte en el conflicte polític i social al qual ens trobem immersos, i lluitarem per vies democràtiques per tal de donar el màxim suport a les institucions catalanes i al conjunt de la classe treballadora catalana.

Barcelona, 10 d’octubre de 2017

@cscLaboral/Acció Sindical/Negociació Col·lectivaL’Estat espanyol declara il·legal la vaga general convocada per la Intersindical-CSC Cap a 2/4 de 12 del migdia d’avui, 10 d’octubre de 2017, s'ha presentat una funcionària a la seu nacional de la Intersindical-CSC per comunicar-nos l’inici de mesures cautelars iniciades per Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), a...SOM el sindicat independentista i de classe