La violència antisindical a Colòmbia no s’ha superat tot i la signatura de l’acord de pau el passat 2016. Una lectura recent de la situació de drets humans del sindicalisme mostra que, si bé en els darrers anys hi ha hagut tendència decreixent de la violència antisindical, és preocupant que, malgrat les mesures implementades pel govern, aquest fenomen no cessa.

En 2016 hi va haver un increment del 31,3% dels casos registrats el 2015. El que indica l’existència latent del risc que podria incidir en l’increment de vulnerabilitat per a les i els sindicalistes.

Segons el Sistema d’Informació de Drets Humans de l’Escola Nacional Sindical de Colòmbia, al primer semestre d’aquest 2017 hi va haver 115 violacions a la vida, la llibertat i la integritat física contra sindicalistes, entre ells 10 homicidis, 4 atemptats i 77 amenaces de mort. És a dir, hi va prevaldre la violència “no letal”, expressada mitjançant la persecució i l’amenaça.

Precisament en resposta a la situació, la Confederació Sindical de les Amèriques ha remès una carta al president de Colòmbia Juan Manuel Santos, on manifesta la seva enèrgica condemna d’aquesta violència i la manca de garanties de protecció a la vida i la integritat física dels sindicalistes per exercir la seva tasca.

L’informe complet de la situació actual de violació de drets humans de sindicalistes el podeu consultar en aquest enllaç

@cscAcció Social / Igualtat / MobilitzacióLa violència antisindical a Colòmbia no s'ha superat tot i la signatura de l'acord de pau el passat 2016. Una lectura recent de la situació de drets humans del sindicalisme mostra que, si bé en els darrers anys hi ha hagut tendència decreixent de la violència antisindical, és preocupant...SOM el sindicat independentista i de classe