Colòmbia segueix sent el país amb l’índex més alt del món d’assassinat i violacions de drets humans a sindicalistes.

Els grups paramilitars, amb connivència sovint de l’estat, ha perpetrat els pitjors crims contra l’oposició política i social al país andí els darrers 50 anys. Els sindicats colombians són dels que s’han endut la pitjor part.

Tot i haver un acord de pau signat l’any passat per superar el conflicte polític, social i armat, sectors de la ultradreta terratinent, tenen com a objectiu boicotar aquest històric acord de pau per mitja d’assassinats de dirigents i activistes socials i de drets drets humans.

Aquest cop la víctima ha estat Mauricio Vélez, Vicepresident del Sindicat de PAS de la Universitat Nacional.

En Mauricio fou torturat i després assassinat d’un tret.

La Intersindical-CSC condemna enèrgicament aquest nou assassinat contra la llibertat sindical i el procés de pau, i emplaça a les institucions colombianes a desmantellar d’una vegada els grups terroristes paramilitars.

Intersindical-CSC

Barcelona, 23 de juny de 2017

@cscInternacionalLa Intersindical-CSC ha estat duent projectes solidaris de formació sindical i drets humans amb diversos sindicats colombians durant més de 15 anys. Colòmbia segueix sent el país amb l'índex més alt del món d'assassinat i violacions de drets humans a sindicalistes. Els grups paramilitars, amb connivència sovint de l'estat, ha perpetrat...SOM el sindicat independentista i de classe