soc

En els casos de tancament de l’empresa, i encara que ja la Llei 45/2002 de 12 de desembre estableix que no cal, s’hauria de reclamar contra l’acomiadament per aquesta causa perquè per acreditar la seva situació legal de desocupació seria necessari, si no hi ha carta d’acomiadament, un informe o acta de la Inspecció de Treball i Seguretat Social on constin el cessament involuntari en la prestació de serveis i la seva data d’efecte, o si escau, mitjançant acta de conciliació administrativa en la qual s’indiqui que s’ha impugnat l’acomiadament i l’empresari no ha comparegut, sempre que, en tot cas, es constati la teva baixa en la Seguretat Social.

Per sol·licitar la prestació hauràs d’acudir a l’Oficina d’Ocupació que et correspongui, prèvia petició de cita, o tramitar-la per internet sempre que disposis de certificat digital, DNI electrònic o usuari i contrasenya cl@ve. En cas que no puguis aportar algun dels documents necessaris per al reconeixement de la prestació, hauràs de comunicar-ho al Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE), fent ús del model “Declaració de manca de documentació en la sol·licitud de prestacions / Declaración de carencia de documentación en la solicitud de prestaciones “, que et facilitaran a l’Oficina d’Ocupació, i especificant la causa de la falta de documentació. Si tal causa fos la negativa empresarial a facilitar-te-la, el SEPE iniciarà el tràmit de requeriment de documentació a l’empresa.

Font: SEPE

@cscLaboral/Acció Sindical/Negociació Col·lectivaacció sindical,atur,laboral,SEPE,tràmits                  En els casos de tancament de l'empresa, i encara que ja la Llei 45/2002 de 12 de desembre estableix que no cal, s'hauria de reclamar contra l'acomiadament per aquesta causa perquè per acreditar la seva situació legal de desocupació seria necessari, si no hi ha carta d'acomiadament, un informe...SOM el sindicat independentista i de classe