La delegació de la Marcha Patriótica colombiana, acompanyada pel Vicesecretari general de la Intersindical-CSC Sergi Perelló, durant la visita al President del CIEMEN David Minoves

La Intersindical-CSC ha acollit entre els dies 25 i 27 de juliol una delegació de Marcha Patriótica, qui s’ha reunit amb les principals plataformes de solidaritat catalanes així com partits polítics.

Marcha Patriótica, el moviment social i polític per la pau i la segona independència a Colòmbia sorgit el 2012, aplega més de 900 organitzacions socials, sindicals, rurals, veïnals, indígenes, afrodescendents i ecologistes de tot el país i a les darreres eleccions municipals va aconseguir representació en una setantena de municipis.

La delegació, formada pels membres de la direcció nacional de Marcha Patriótica, Fabio Agudelo, Marietta Toro i Javier Calderón es va reunir el dilluns 25 de juliol amb la coordinadora de Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia Amaia Garcia, la directora de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Michella Albarello i el president de l’Associació Catalana per la Pau Xavier Cutillas.

Així mateix es reuní amb el president del Ciemen, David Minoves.

Durant la gira s'han celebrat entrevistes amb diverses entitats i agents socials i polítics del país (piqueu damunt la foto per ampliar).
Durant la gira s’han celebrat entrevistes amb diverses entitats i agents socials i polítics del país (piqueu damunt la foto per ampliar).

El 26 de juliol es reuní amb una representació del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i el dimecres 27 de juliol, durant l’històric ple del Parlament de Catalunya per aprovar l’inici de la desconnexió amb el Regne d’Espanya, la delegació es trobà amb els diputats d’ERC a Junts pel Sí Adriana Delgado i Ferran Civit. Posteriorment foren rebuts per la diputada de les CUP – CC Gabriela Serra.

En totes les trobades la delegació exposà la situació dels acords de pau assolits fins al moment, especialment pel que fa referència al signat el 23 de juny per a l’alto el foc bilateral i definitiu de les parts. També feren referència a aquells punts que encara són a la mesa de negociació i que seran segellats a l’acord final que es durà a terme abans de final d’any.

La delegació exposà la necessitat de l’acompanyament internacional del procés de pau per evitar els intents de desestabilització dels grups terroristes paramilitars d’ultradreta així com l’observació i el seguiment real dels acords.

Per això mateix, la delegació ressaltà la importància de l’observació, seguiment i verificació dels acords assolits a la signatura final per part del Govern de Catalunya i les organitzacions de la societat civil del nostre país.

Totes les organitzacions i plataformes catalanes es va mostrar totalment disposades a col.laborar en l’acompanyament del procés de pau i els post – conflicte colombià.

Cal destacar que la coincidència en el temps del procés de sobirania de Catalunya i el procés de pau a Colòmbia, on en tots dos països es crearan nous marcs democràtics per avançar en la justícia social i la participació democràtica de la societat, van permetre crear un espai complicitat entre la delegació colombiana i les entitats catalanes.

@cscInternacionalacció social,CIEMEN,Colòmbia,CSC,internacional,Marcha patriótica,mobilització,procés de pauLa Intersindical-CSC ha acollit entre els dies 25 i 27 de juliol una delegació de Marcha Patriótica, qui s'ha reunit amb les principals plataformes de solidaritat catalanes així com partits polítics. Marcha Patriótica, el moviment social i polític per la pau i la segona independència a Colòmbia sorgit el 2012,...SOM el sindicat independentista i de classe