La defensa dels drets col·lectius és una eina imprescindible per a la transformació social   |   Foto: arxiu CSC
La defensa dels drets col·lectius és una eina imprescindible per a la transformació social | Foto: arxiu CSC

Mentre que els sindicats CCOO i UGT sí disposaven de locals sindicals, a la Intersindical-CSC li ha estat negat repetidament el dret reconegut a l’article 8.2 de la Llei Orgànica de Llibertat Sindical (LOLS) i que és d’obligada aplicació per a empreses de més de 250 treballadors.

Després de diverses reunions amb l’empresa i davant l’incompliment de la legislació per part d’aquesta, els Serveis jurídics de la Intersindical-CSC han obert accions davant Inspecció de Treball que han tingut com a resultat el reconeixement del dret de disposar d’un local sindical, en tant que sindicat representatiu a l’empresa, i l’obligació de Corporación CLD a habilitar en el termini màxim d’un mes un espai per a l’activitat dels nostres afiliats i delegats.

@cscLaboral/Acció Sindical/Negociació Col·lectivaacció sindical,CLD,contenciós,drets sindicals,Inspecció de Treball,laboral,LOLSLa Intersindical-CSC duu dos anys de contenciós amb Corporación CLD -dedicada a la recollida d’escombreries- a causa de la negativa de l’empresa a cedir un local a la Secció sindical de la Intersindical-CSC, que compta amb uns 50 afiliats i 6 delegats sindicals. Mentre que els sindicats CCOO i UGT...SOM el sindicat independentista i de classe