Mobilització estudiantil    |   Foto: agències
Mobilització estudiantil | Foto: agències

La Intersindical-CSC dóna suport a la convocatòria de vaga d’estudiants per al pròxim 3 de març.

El principal desencadenant d’aquesta segons reflecteix el SEPC al seu comunicat és “el Reial Decret del ministeri espanyol de Educación, Cultura y Deporte (presidit per l’ex-ministre Jose Ignacio Wert) conegut popularment com el decret 3+2 i que fou aprovat pel Consell de ministres del govern del Partit Popular l’any 2015, i que s’emmarca en l’Estratègia Europea 2020, un nou pla universitari que condueix a la universitat pública cap a un model universitat-empresa, camí ja iniciat amb el Pla Bolonya”.

Cartell del SEPC (piqueu damunt la imatge per ampliar).

El sindicat estudiantil independentista exposa que “aquesta reforma suposa un pas més en el procés d’elitització i mercantilització de l’educació pública, instigant a la supressió d’aquells graus i facultats que no siguin “productius” i “competitius” dins la seva lògica capitalista, com ara aquells relacionats amb les branques socials i les humanitats, comportant una supeditació directa de la nostra educació als interessos del mercat i de les grans empreses. A més, sumat al constant augment de les taxes universitàries d’aquests darrers anys, el 3+2 suposa un encariment del preu dels estudis superiors ja que al cursar graus més generalitstes es torna imprescindible estudiar un màster, el preu dels quals oscil·la entre els 3.000 i els 23.000€ en cas que sigui públic, quan cal recordar que només un 35% d’aquests ho són!

L’EU2020, més enllà de les conseqüències directes del 3+2 sobre els estudis superiors, provoca d’altres efectes cap a les universitats públiques. S’elimina, encara més, la poca democràcia interna que ha hagut fins ara a les universitats públiques catalanes; amb la creació de nous òrgans de govern amb una sobre-representació del món privat, les estudiants perdran la poca veu que tenen dins la seva pròpia universitat, que serà dirigida amb una anacrònica escassetat democràtica i la supervisió de grans empreses i monopolis, que aconseguiran més poder i influència en decriment de la comunitat universitària. A més a més, aquesta reforma aguditza l’absència de les dones a l’acadèmia i propugna la ceguesa de gènere als Plans d’Estudi, alhora que contribueix a la invisibilització de la dona en la història acadèmica. Pel que fa a la nostra llengua, accentua la diglòssia que pateix la llengua catalana respecte de l’espanyola i sobretot de l’anglès; seguint amb la lògica de la suposada “homogeneïtzació amb Europa”

90% dels estudiants a favor de paralitzar el 3+2

Després de mobilitzacions i diverses vagues el curs passat per fer front al 3+2, aquest curs els estudiants de les universitats públiques catalanes s’han posicionat mitjançant referèndums sobre la paralització del 3+2 a quasi totes les universitats dels Països Catalans. La participació ha superat amb escreix la de tots els comicis que s’han dut a terme en la història de l’ensenyament universitari, i amb un resultat folgadament (de més del 90%) en contra de l’aplicació de la reforma del 3+2 fan palesa la clara voluntat dels estudiants envers aquest decret.

@cscPaïsos Catalans / Llenguaensenyament,mobilització,Països Catalans,SEPC,solidaritat,vaga estudiantsLa Intersindical-CSC dóna suport a la convocatòria de vaga d'estudiants per al pròxim 3 de març. El principal desencadenant d'aquesta segons reflecteix el SEPC al seu comunicat és “el Reial Decret del ministeri espanyol de Educación, Cultura y Deporte (presidit per l’ex-ministre Jose Ignacio Wert) conegut popularment com el...SOM el sindicat independentista i de classe