CSC

Ahir, 4 de febrer, es presentà la nova sectorial d’autònoms de la Intersindical-CSC en una roda de premsa a la seu del CIEMEN. Carles Sastre Secretari, general de la Intersindical-CSC, exposà els motiu que han dut al sindicat català a obrir aquesta nova sectorial. Sastre va estar acompanyat de Carme Teixidó portaveu de l’entitat, Ara o Mai, que ha signat un acord amb el sindicat per donar suport logístic i de difusió a la iniciativa.

Els autònoms, un col·lectiu precaritzat i en creixement

Sastre palesà que els autònoms constitueixen més d’un 20% del conjunt dels treballadors actuals de Catalunya. És un col·lectiu que no para de créixer malgrat la crisi i que, a data d’avui, al nostre país ja superen el mig milió de persones. Sastre recordà també que aquest creixement contrasta amb les condicions de precarietat que pateixen aquestes persones, i que el seu increment és motivat, sobretot, perquè les grans empreses de serveis externalitzen riscos i costos. Per aquests motius, des del sindicat independentista entenem que és un sector que està en situació de precarietat per definició.

El Secretari general de la Intersindical-CSC posà èmfasi que a nivell legislatiu la majoria de normatives estan pensades per a les grans empreses, aquest és l’esquema habitual de l’estat espanyol i, per aquesta raó, des de la Intersindical-CSC s’aposta per articular una sectorial d’autònoms en clau clarament independentista i de classe, essent aquest és un repte estratègic.

Per la seva part Carme Teixidó de l’entitat Ara o Mai, que ha signat un acord amb el sindicat per donar suport logístic i de difusió a la iniciativa, expressà la importància de donar cobertura a iniciatives com aquesta que ofereixen suport a un sector important dels treballadors catalans i que, alhora, serveixen per a bastir un espai de confluència d’àmbit estrictament català i independentista.

Pel que fa al desenvolupament de la sectorial, es possibilitarà que a preus molt econòmics, els autònoms que s’afiliïn a la Intersindical-CSC puguin comptar amb diferents tipus de serveis que inclouen presentació d’impostos trimestrals i resums anuals, així com consultes i assessorament legal, entre d’altres.

http://i1.wp.com/www.intersindical-csc.cat/nova_prova/wp-content/uploads/2016/02/aut.jpg?fit=850%2C374http://i1.wp.com/www.intersindical-csc.cat/nova_prova/wp-content/uploads/2016/02/aut.jpg?resize=300%2C132@cscCSC / Federacionsautònoms,CSC,federacions,laboralAhir, 4 de febrer, es presentà la nova sectorial d’autònoms de la Intersindical-CSC en una roda de premsa a la seu del CIEMEN. Carles Sastre Secretari, general de la Intersindical-CSC, exposà els motiu que han dut al sindicat català a obrir aquesta nova sectorial. Sastre va estar acompanyat de...SOM el sindicat independentista i de classe