La Intersindical-CSC dóna suport a la convocatòria de Jóvens de les Terres de l'Ebre
La Intersindical-CSC dóna suport a la convocatòria de Jóvens de les Terres de l’Ebre

El pròxim dijous 4 de Febrer a les 19.30 hores davant de la Delegación del Gobierno espanyol, se celebrarà una concentració per demanar la derogació immediata del Pla de Conca de l’Ebre (PHN) | Jóvens de les Terres de l’Ebre fan una crida a la participació en les mobilitzacions del 4 i 7 de febrer a Barcelona i Amposta, respectivament.

El govern en funcions del PP aprova dos nous Plans Hidrològics

El passat 08 de gener de 2016 el Consell de Ministres del Govern en funcions de l’Estat Espanyol va aprovar 2 PHC (Plans Hidrològics de Conca), entre ells el PH de la Conca de l’Ebre.

En aquest PH s’han fet concessions d’aigua per a 450.000 noves hectàrees de regadiu (principalment a l’Aragó i La Rioja) i es preveu la construcció de 35 nous embasaments, al mateix temps que s’ha marcat un “cabal ecològic” ridícul per al tram final de l’Ebre d’entre 100 i 70 m3/s.

La més que probable creació dels Bancs d’Aigua, que permetran vendre les noves concessions de drets d’aigua entre usuaris de diferents conques hidrogràfiques, són també una amenaça per a la supervivència del Delta de l’Ebre.

La construcció del Canal Xerta-Sènia, la porta del transvasament de l’Ebre cap al País Valencià i el Canal Segarra-Garrigues o la porta del transvasament de l’Ebre a Barcelona són en realitat el pla B de l’antic PHN.

A més a més, cal tenir en compte que tot i que l’any 2004 es van derogar alguns capítols del PHN -entre ells els referents als transvasaments de l’Ebre- simultàniament es van declarar com a Obres d’Interès General, tot un seguit de projectes i infraestructures de la part alta de la conca destinades a regular i controlar el cabal de l’Ebre que eren completament imprescindibles per tirar endavant els transvasaments derogats.

Tot plegat, fa preveure que el futur Pla Hidrològic Nacional accelerarà el procés de mort ambiental dels rius de la conca de l’Ebre i de les seves zones humides, amb especial gravetat al Delta de l’Ebre.

El nou Pla Hidrològic també aprofundirà en les polítiques de mercantilització i privatització de l’aigua i la seva gestió.

Ara és més necessari que mai que iniciem un procés mobilitzador en clau de país per tal d’evitar que es materialitzin totes aquestes previsions.

La Intersindical-CSC signa el manifest en defensa de l’Ebre

[Manifest]
Arran de l’aprovació del nou Pla de Conca de l’Ebre per part del consell de ministres, els grups i col·lectius sota signants manifestem:

El reial decret del dia 8 de gener de 2016 que traça la planificació hidrològica d’una dotzena de conques i rius ibèrics, no és més que la continuació de les velles, obsoletes i nocives política i cultura de l’aigua, que des del franquisme ha anat perpetuant-se fins ja ben entrada la “democràcia espanyola”. Per tant, ens oposem frontalment a este document sumant-mos al posicionament dels diferents col·lectius que defensen una nova cultura de l’aigua, entre elles la Plataforma en Defensa de l’Ebre.

El pròxim 7 de febrer se celebrarà una manifestació a Amposta que compta amb el suport de la Intersindical-CSC (pica damunt la imatge per ampliar el cartell).

Este pla demostra la incompetència intencionada de la “Confederación Hidrográfica del Ebro” i el “Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente” en termes científics i ambientals, posant-se al servei dels poders especuladors que volen fer de l’aigua un bé privat i regulat. Les actuacions hidrològiques previstes són totalment irrealitzables des del punt vista de temps i de dotació pressupostària suposant una estafa per a les usuàries d’este servei d’aigua públic. Partint de falses demandes agràries, les concessions de regadiu permetran que la gestió de l’aigua estigui supeditada a les lleis dels mercats i a interessos comercials que mai tindran incidència positiva en la pagesia de base.

A més a més, el nou pla implica una desobediència absoluta a les recomanacions que emanen de la directiva Marc de l’Aigua en relació a la conservació d’hàbitats naturals i de la flora i fauna. A més a més, les més de 465.000 noves hectàrees de regadiu que preveu el pla, fan inviable mantenir un cabal ecològic suficient per mantenir tots els ecosistemes naturals situats al llarg de la conca inclosos el Delta de l’Ebre.

Fem costat a la Plataforma en Defensa de l’Ebre donant suport a totes les mobilitzacions i accions que es duguin a terme tant a les Terres de l’Ebre com arreu del territori. Fem una crida a la participació de forma massiva a la manifestació del 7F a Amposta, i ens comprometem a treballar en els pròxims mesos per conscienciar i mobilitzar la ciutat de Barcelona i la seua Àrea Metropolitana en defensa del Riu Ebre i exigir al Govern Espanyol a derogació immediat del Pla de Conca de l’Ebre.

L’aigua és vida, no una mercaderia.
2 de febrer de 2016

@cscDiversosPaïsos Catalans / LlenguaEbre,Jóvens Terres Ebre,mobilització,Països Catalans,PHN,territoriEl pròxim dijous 4 de Febrer a les 19.30 hores davant de la Delegación del Gobierno espanyol, se celebrarà una concentració per demanar la derogació immediata del Pla de Conca de l'Ebre (PHN) | Jóvens de les Terres de l'Ebre fan una crida a la participació en les mobilitzacions...SOM el sindicat independentista i de classe