Farem costat als treballadors afectats, des de tots els àmbits.

[Comunicat]

El Banc Sabadell ha decidit aplicar l’Article 44 de l’Estatut dels Treballadors a 485 empleats del Banc traspassant-los a BSOS i el seu missatge és que “Tot continua igual”. I això, no és veritat. Aquests empleats no treballaran al Banc Sabadell, ho faran per a una altra empresa amb un CIF diferent. Així doncs, que no ens venguin que és el mateix!

D’entrada, l’empresa està oferint el manteniment d’unes condicions laborals que, de per si, ja estan contemplades en el propi Article 44, com poden ser l’acompliment de les obligacions salarials, de conveni en vigor i pactades amb l’empresa. Per tant, el Banc no regala res. Només manifesta de paraula uns bons propòsits i la intenció que tot continuï com fins ara. I s’han compromès, també de paraula, a mantenir el control de BSOS posseint sempre un mínim del 75% de les accions d’aquesta societat. Però tots sabem que, a la curta o a la llarga, els destins del Banc i de BSOS no seran paral·lels i, evidentment, tampoc els dels seus respectius treballadors.

Des del CSC no creiem que calgui externalitzar treballadors per donar el servei que diuen que necessita el TSB. S’hauria pogut buscar una altra fórmula sense haver d’externalitzar treballadors. El Banc té la intenció d’incrementar la plantilla de BSOS en un futur. Ens temem que això és el punt de partida d’una excisió de treballadors. Entenem que tots som empleats del banc i volem que segueixi sent així.

Ara els Sindicats i l’empresa entrarem en un període de negociacions, en què haurem d’aconseguir el màxim blindatge dels drets d’aquests empleats. El Sindicat CSC no signarà cap acord que no garanteixi el manteniment de les condicions actuals i futures de BS.

Malgrat el missatge tranquil·litzador de l’empresa, el primer intent que vam fer de parlar amb els afectats (dilluns passat) va ser en va, ja que el Banc ens ho va impedir al·legant que això pertorbava l’activitat laboral. I volen que creiem que no passa res?

Des de la CSC estem oberts a recollir totes les vostres inquietuds i suggeriments i us animem a fer-nos-les arribar.

Us anirem informant de totes les novetats que es vagin produint en el decurs dels propers dies.

CSC

El Sindicat Català

@cscCSC / Federacionsacció sindical,Banc Sabadell,BS,BSOS,CSC,secció sindicalEl Banc Sabadell ha decidit aplicar l’Article 44 de l’Estatut dels Treballadors a 485 empleats del Banc traspassant-los a BSOS i el seu missatge és que “Tot continua igual”. I això, no és veritat. Aquests empleats no treballaran al Banc Sabadell, ho faran per a una altra empresa amb...SOM el sindicat independentista i de classe