Permanent de la Secció sindical de la Intersindical-CSC al Grup Banc Sabadell
Trobada de la nova Permanent de la Secció sindical del Grup Banc Sabadell amb el responsable de la Federació de serveis de la Intersindical-CSC

Ahir, dimecres 20 d’octubre, se celebrà a Sabadell la II Assemblea d’afiliats/des de la Secció sindical de la Intersindical-CSC al Grup Banc Sabadell. La ponència marc que duia per títol “Units ho podem fer tot” va ser aprovada per unanimitat, tot incorporant aportacions de l’afiliació que seran desenvolupades pels nous grups de treball.

Com a elements destacats del darrer mandat es destacà l’augment d’un increment del 35% en vots a les darreres eleccions sindicals -amb més de 2000 nous empleats en plantilla- que es traduí en 23 delegats, un 5% de representativitat a a nivell estatal tot i només concórrer a les 4 demarcacions catalanes i un 18,26% de representativitat a Catalunya. La Intersindical-CSC es consolida com a 2ona força en nombre de vots a Catalunya.

Així mateix, l’afiliació ha crescut per sobre de les 200 persones els darrers 4 anys.

El nou Secretariat permanent el formen:

Alfons Navarro Molina – Secretari general

Josep Ortega Martos – Secretari d’organització

Josep Clapés Moya – Secretari d’acció sindical

Josep Barcelona Collell – Secretari de comunicació

Jordi Sardeny Valls – Secretari d’expansió

La secció sindical de la Intersindical-CSC al Grup Banc Sabadell ha inclòs a la ponència la declaració següent:

Units ho podem fer tot

Vivim un període històric marcat per una crisi que ha afectat de manera terrible tots els sectors de l’economia productiva i ha situat el conjunt de la classe treballadora en una situació de pèrdua sostinguda de drets socials, democràtics i laborals.

El “miratge” de les classes mitjanes s’ha evaporat a causa de l’acumulació obscena de riquesa per part d’unes elits que no han estat escollides per ningú i que en molts casos, han estat les responsables de l’actual situació a causa de la seva aposta per un capitalisme especulatiu en detriment de l’economia productiva.

La ciutadania ho està passant molt malament en una època en la qual el PIB ha augmentat de manera espectacular, generant immenses fortunes mentre que paral·lelament, seguint el dictat de les doctrines neoliberals, es desmantella el minso estat del benestar del qual gaudíem via retallades, pèrdues de drets laborals, socials i democràtics.

Aquesta ofensiva contra els interessos de les classes populars ha trobat en Catalunya un formidable opositor en la figura d’una població mobilitzada, decidida a construir un futur i a plantar cara a les injustícies generades per l’actual situació i els qui l’han provocat.

Una munió d’organismes populars han sorgit per a plantar cara al neoliberalisme i la injustícia –des de la PAH fins als col·lectius a favor d’una sanitat pública- i ho han fet trencant la passivitat en la qual vivia gran part de la població d’aquests país en els anys de “bonança econòmica”, anys d’especulació i bombolles diverses i autèntic origen de l’escenari actual de crisi.

Enmig d’aquest escenari convuls, l’independentisme català, profundament democràtic i transformador, ha esdevingut majoria social a casa nostra. I ho ha fet proposant alternatives i un projecte en positiu per a construir un nou estat al servei de les persones.

Aquest moviment democràtic –inèdit i admirat pels agents socials del sud d’Europa ha tingut la capacitat d’actuar de manera inclusiva, deixant de banda etnicismes caducs i generant un espai de confluència de les classes populars catalanes per damunt de les ideologies particulars; el poble mobilitzat ha marcat l’agenda dels partits polítics, ha alterat de manera impensable les correlacions de forces a les institucions i ofereix, cal destacar-ho, esperança en un futur millor mitjançant la mobilització popular i la voluntat de revertir l’actual situació per a crear un futur

millor per al conjunt de les persones que viuen a Catalunya. Hi ha qui l’ha definit com

“La Revolució dels Somriures”, i ho ha fet amb raó.

La nostra secció sindical ha apostat per aquest camí de la mateixa manera que ho ha fet el conjunt de la CSC perquè el sindicat ha d’estar al costat del conjunt de la població catalana en tots els aspectes. I ho fa des d’espais institucionals com ara el Pacte Nacional pel Dret a Decidir, des de l’actuació internacional i fent pedagogia – que no proselitisme- als centres de treball on som presents.

Hi haurà qui, maliciosament, ens dirà que “fem política”; no ens enganyem, la defensa dels drets dels treballadors és fer política, ser assemblearis és fer política, optar per un sindicalisme de proximitat no burocràtic és fer política. I determinats silencis i/o indefinicions són la pitjor forma de fer política en tant que falquen l’actual estat de les coses, amb totes les seves injustícies.

Nosaltres, com a empleats del banc, tenim també dubtes sobre el nostre futur en un cicle d’absorcions, fusions, reducció de l’oferta bancària i la catastròfica banquització de les caixes. L’ombra dels dictats del BCE i les estratègies d’acumulació de capital, plana sobre nosaltres i ens pot fer sentir desemparats, vivint en la incertesa.

És moment, doncs, d’estar més units que mai, d’ampliar complicitats, d’estar formats i informats per a plantar cara als reptes que vindran. I, per a fer-ho, ens hem dotat de la millor eina possible, el sindicalisme català i de classe que representa la Confederació Sindical Catalana.

Comptem amb nous companys i companyes que s’han sumat a nosaltres provinents de la Caixa del Penedès, hem crescut i som més forts i aquest actiu ens obliga a encarar el futur amb l’optimisme de qui sap que no es rendirà. L’optimisme de qui sap que té un col·lectiu humà al darrere, centenars de companyes i companys que donem forma a la Secció sindical de la CSC al Grup Banc Sabadell.

Aïllats no som res. Units ho podem fer tot!

@cscCSC / Federacionsacció sindical,CSC,federacions,Grup Banc Sabadell,participacióL'Assemblea aprovà per unanimitat l'informe de gestió | El pla estratègic per als pròxims 4 anys va ser aprovat tot incorporant propostes de l'afiliació | La candidatura al Secretariat permanent de la Secció sindical comptà amb el suport unànime de l'assemblea Ahir, dimecres 20 d'octubre, se celebrà a Sabadell la...SOM el sindicat independentista i de classe