La Intersindical-CSC es posiciona contra la imposició i a favor de la democràcia

[Comunicat d’urgència]

Davant l’emissió de sengles comunicats del Círculo de Empresarios, i d’AEB i CECA (entitats associades: Caixabank, Santander, BBVA, Bankia, Grup Banc Sabadell ) que pretenen imposar la por sobre la ciutadania interferint ,així , de forma intolerable sobre la lliure voluntat de la ciutadania i el seu dret a exercir el sufragi de manera no condicionada, des la Intersindical-CSC expressem que:

1.- És absolutament intolerable que les elits econòmiques pretenguin atemorir la ciutadania i la classe treballadora de cara a les eleccions del pròxim 27 de setembre.

2.- La voluntat popular democràtica està definint de forma incontestable el procés democràtic català a la independència. Tot el contrari que els interessos i entramats opacs des dels quals treballen molts dels signants d’aquests manifestos: qui són la directiva de Bankia, per exemple, per a alliçonar sobre res la població? Quina legitimitat moral els empara?

3.- A les darreres eleccions de banca, la Intersindical-CSC va obtenir, amb un missatge clar i inequívocament independentista, un 35% més de vots al Grup Banc Sabadell i al BBVA. Actualment som la segona força sindical a Catalunya del Banc Sabadell. Centenars d’afiliats treballen en aquestes entitats, hem d’entendre que se’ls està amenaçant? Se’ls està induint a votar en contra de l’assoliment de la independència de Catalunya?

4.- La democràcia i només la democràcia podrà decidir l’actual contenciós entre Catalunya i l’estat espanyol. De la mateixa manera, la democràcia i només la democràcia ens proporciona l’eina per construir una societat justa, igualitària i radicalment democràtica: la independència de Catalunya és aquesta eina i les classes populars són l’agent polític que han de decidir si n’han de fer ús, sense imposicions de cap mena.

5.- Aquesta ofensiva de la por ja l’hem vist recentment a Escòcia; la por va fer efecte en primera instància, però actualment el suport a la independència per part dels escocesos és absolutament majoritari. No podem caure en la mateixa trampa davant les amenaces.

6.- Fem una crida a les classes populars a votar massivament el pròxim 27 de setembre. I cridem a que votin aquelles candidatures que optin inequívocament per la independència de Catalunya.

Davant la imposició i la por, democràcia, mobilització i independència

Per la democràcia, per la justícia social, per la llibertat, el 27S vota independència.

Intersindical-CSC
18 de setembre de 2015
Països Catalans

@cscPaïsos Catalans / Llengua27S,banca,eleccions,independència,manifest,porDavant l'emissió de sengles comunicats del Círculo de Empresarios, i d'AEB i CECA (entitats associades: Caixabank, Santander, BBVA, Bankia, Grup Banc Sabadell ) que pretenen imposar la por sobre la ciutadania interferint ,així , de forma intolerable sobre la lliure voluntat de la ciutadania i el seu dret a...SOM el sindicat independentista i de classe