El llibre relatael camí que el primer sindicat únicament català ha emprès per aconseguir tenir representació oficial al tauler del sindicalisme internacional
El llibre relata el camí que el primer sindicat únicament català ha emprès per aconseguir tenir representació oficial al tauler del sindicalisme internacional

Podeu descarregar el llibre en format electrònic picant ací.

llibre_focir_petitEl llibre relata, de la mà d’Àlvar Llobet, el camí que el primer sindicat únicament català ha emprès per aconseguir tenir representació oficial al tauler del sindicalisme internacional i arribar a ser membre de la Federació Sindical Mundial (FSM). Mostra quins objectius s’han plantejat, de quina manera s’han desenvolupat els processos i per quines dues etapes ha passat l’organització.

La primera, la creació, junt amb altres organitzacions, de la Plataforma de Sindicats de Nacions Sense Estat (PSNSE), és el primer pas cap al reconeixement internacional de les organitzacions sindicals que reclamen una veu pròpia i oficial. La segona, és la incorporació, el 2007 de la intersindical com a membre de la Federació Sindical Mundial (FSM).

Aquest és el 5è cas de la col·lecció de “casos d’internacionalització” d’organitzacions catalanes que pretén ser un recurs pedagògic per ajudar a altres entitats a definir el seu propi camí cap a la internacionalització.

La FOCIR va néixer el 1995 gràcies a la concentració de diferents organitzacions catalanes interessades en el foment de la seva presència internacional i també de la presència internacional de Catalunya. Es basen en el fet que l’aportació catalana al món és un dret i un deure. I faciliten a moltes organitzacions, de camps com la cultura, l’educació, l’esport, els drets humans o el desenvolupament sostenible la possibilitat de treballar amb organitzacions d’altres regions del planeta i establir projectes comuns.

@cscCSC / FederacionsCSC,FOCIR,independència,internacional,internacionalització,llibre,sindicalismeLa Federació d’Organitzacions Catalanes Internacionalment Reconegudes (FOCIR) publica el 5è llibre dedicat a la d’internacionalització de les entitats i organitzacions membres, parlant aquest cop de la Intersindical-CSC. Podeu descarregar el llibre en format electrònic picant ací. El llibre relata, de la mà d'Àlvar Llobet, el camí que el primer sindicat únicament...SOM el sindicat independentista i de classe