Entrada de milicians Kurds a Kovanê  |   Foto: agències
Entrada de milicians Kurds a Kovanê | Foto: agències

– La campanya

La campanya neix de la crida urgent que es fa des de les organitzacions kurdes per la situació dels refugiats a la frontera turca i de la necessitat de subministrament d’ajuda immediata per la reconstrucció de la ciutat i l’assistència bàsica a la població.

Un cop al mes, camions procedents d’Alemanya, on les organitzacions kurdes tenen molta presència i força, venen a l’Estat espanyol i porten el material a Stuttgart. La càrrega la rep la Mitja Lluna Vermella kurda, Heyva Sor, i l’envia cap als camps de refugiats que coordina a Turquia (podreu trobar tota la informació a la seva pàgina (www.heyvasor.com).

Ens coordinem amb la recollida de medicaments que s’està duent a terme a Madrid i a València. La pròxima data prevista per l’arribada d’aquests camions és a principis de març. L’existència d’aquesta xarxa de suport organitzada des d’Alemanya, facilita poder enviar tota l’ajuda que puguem recollir de manera eficient i gratuïta, ja que els mitjans de transport estan garantits i no suposa una despesa addicional per la campanya.

Aquest serà el tercer enviament que es fa des de l’Estat espanyol. Els anteriors els van organitzar les coordinadores de Madrid i València i el material va arribar mitjançant aquesta xarxa. Des de Catalunya ens volem sumar a aquest esforç solidari i llancem la campanya “Suport a Kobane” per la recollida de material mèdic i per a infants.

El llistat dels medicaments que es demanen estan Llistat medicaments i a la pàgina web de Heyva Sor. Bàsicament són: antibiòtics, antipirètics, analgèsics i material hospitalari. També ens han comunicat que seria de gran interès alimentació infantil i de nadons, així com bolquers i material infantil que és especialment car.

– Campanya de suport econòmic

El que les organitzacions presents al terreny han demanat ha estat sobretot diners, ja que ja saben el que necessiten i tenen els contactes per a comprar-ho més barat en zones pròximes als punts on és necessari, estalviant així costos de desplaçament. En un segon pla han demanat medicaments i menjar de nadó, que són productes que els costa més d’abastir-se. La campanya, per tant, es basarà en dos eixos, per un costat una recollida de fons i una recollida de material mèdic.

Hem marcat 10.000 euros de recollida, però en són necessaris molts més. Tota la ajuda que es pugui recollir serà útil en el context de destrucció que viu Kobanê en aquests moments. Podeu accedir a la campanya de dotació econòmica des d’aquest enllaç.

La totalitat dels fons recaptats va directament a l’organització Heyva Sor (http://www.heyvasor.com/en/).

Aquesta organització és la Mitja Lluna vermella Kurda i va ser fundada el 1993 a Bochum, Alemanya. És l’única organització d’ajuda al Kurdistan. En l’actual situació de crisi, amb les guerres a Kobanê i Shengal, els diners recaptats a Europa es transfereixen a l’oficina central a Alemanya que s’ocupa dels projectes i de la identificació de les principals necessitats.

Una de les accions més eficaces de solidaritat amb el poble kurd són les aportacions econòmiques. Els treballadors i voluntaris organitzats en els consells locals kurds poden comprar més barat allò que necessiten i s’estalvia el transport de les mercaderies a la zona.

Per altra banda la campanya “Suport a Kobane” també consistirà en una recollida de medecines i menjar per a nadó, podeu consultar els detalls a la pàgina web: suportakobane.blogspot.com o enviar un mail a infosuportakobane@riseup.net

Si voleu ajudar en la recaptació de fons, però voleu fer la donació en metàlic, poseu-vos en contacte amb nosaltres i us direm quin és el punt de recollida més pròxim que teniu.

Si a més d’ajudar en la recaptació de fons voleu fer qualsevol tipus d’activitat en suport al Kurdistan podeu escriure a kurdiscat@gmail.com