Foto: agències

El Tribunal Supremo ha donat un bon cop a un dels pilars de la Reforma Laboral: la fi de la pròrroga indefinida i automàtica dels convenis. La Sala Social de l’Alt Tribunal, per vuit vots enfront de sis, ha decidit que els drets recollits en els convenis col·lectius seguiran vigents malgrat que hagin caducat i s’hagi esgotat l’any pròrroga legal sense acord, segons ha pogut saber aquest diari.

La Reforma Laboral del 2012 va posar fi a la ultraactivitat, un concepte jurídic que dictava que els convenis col·lectius es prorrogaven automàticament de forma indefinida fins que empresaris i treballadors no en pactaven un de nou. La va limitar a un any. El que fa el Suprem, emparant-se en el cas d’una empresa balear, és dictar que encara que els convenis decaiguin al cap d’un any d’expirar la seva vigència perquè no hi ha acord, els drets col·lectius laborals pactats passen a ser individuals, és a dir, s’integren en el contracte.

En realitat, els drets que es mantenen vigents són aquells que figuren en els convenis, que es poden integrar en els contractes (salari, jornada, codi disciplinari), no, d’altres, com les comissions que es crea a empara dels pactes col·lectius.

Font: El País

@cscLaboral/Acció Sindical/Negociació Col·lectivaconveni col·lectiu,convenis,laboral,Tribunal Supremo,ultraactivitatEl Tribunal Supremo ha donat un bon cop a un dels pilars de la Reforma Laboral: la fi de la pròrroga indefinida i automàtica dels convenis. La Sala Social de l'Alt Tribunal, per vuit vots enfront de sis, ha decidit que els drets recollits en els convenis col·lectius seguiran...SOM el sindicat independentista i de classe