Foto: agències

El Gobierno espanyol ha enviat als sindicats majoritaris la seva proposta per augmentar la protecció social: es tractaria d’una nova ajuda per a aturats de llarga durada amb càrregues familiars de prop de 400 euros i amb una durada de només sis mesos, segons ha pogut saber eldiario.es | El punt més controvertit és que Ocupació vol que, per optar a aquest nou subsidi, hagi transcorregut un any des que el beneficiari va esgotar totes les seves prestacions, un termini que els sindicats veuen inacceptable.

L’Executiu es va comprometre al juliol a negociar amb els agents socials un augment de la cobertura que pal·liés el creixement del risc de pobresa que sofreix Espanya. Encara que el Ministeri d’Ocupació va fixar octubre com a data per engegar el nou subsidi, la negociació s’ha retardat.

La proposta fixa que siguin els aturats de llarga durada i amb càrregues familiars els beneficiaris, alguna cosa que el Ministerio ja va anunciar al juliol. No obstant això, a l’hora de precisar aquestes càrregues familiars el Govern considera que és necessari que una persona tingui almenys dues persones a càrrec seu per considerar-les com a tals.

D’altra banda, abans de cobrar la nova ajuda els perceptors haurien d’haver esgotat tota la xarxa de protecció social que té el seu origen en la desocupació. És a dir, la prestació, el subsidi, el programa Prepara (els anomenats 400 euros) i les tres possibles pròrrogues de la renda activa d’inserció. Els sindicats volen incloure també als antics beneficiaris del PRODI, el programa que va precedir al Prepara, alguna cosa que la proposta del Govern no contempla.

@cscEconomiaatur,atur llaga durada,economia,laboral,protecció socialEl Gobierno espanyol ha enviat als sindicats majoritaris la seva proposta per augmentar la protecció social: es tractaria d'una nova ajuda per a aturats de llarga durada amb càrregues familiars de prop de 400 euros i amb una durada de només sis mesos, segons ha pogut saber eldiario.es |...SOM el sindicat independentista i de classe