Foto: agències

La defensa de la independència des de la racionalitat, pràcticament com una veritat empírica. Això és el que va passar ahir a l’Institut d’Estudis Catalans, on es va presentar un doble manifest del món científic, acadèmic i educatiu de suport a la consulta del 9-N i al sí i sí. Van ser dos els manifestos que es van presentar perquè van sortir de llocs diferents, per bé que amb una fita comuna, la independència de Catalunya, que, tal com va argumentar Jaume Bertranpetit, director d’Icrea (Institució Catalana per a la Recerca i Estudis Avançats), “és necessària per a la recerca”. “Catalunya com a estat ens oferirà unes possibilitats que ara no tenim, que Espanya no ens dóna”, va afirmar en la presentació dels manifestos, que entre els dos sumen més de 800 adhesions. Se’n continuaran recollint d’ara en endavant.

Amb la idea que Catalunya té “potencialitat per convertir-se en la Califòrnia del sud d’Europa” en l’àmbit de la recerca, el manifest Científics per la Independència denuncia “l’evident menyspreu del govern espanyol cap a la recerca des de l’inici de la crisi econòmica”. Aquest manifest, que reconeix que caldrà “millorar moltes de les nostres institucions i normes”, té l’adhesió de matemàtics, biòlegs, sociòlegs i economistes, entre d’altres, i l’han impulsat científics a títol individual.

L’altre manifest, elaborat per les sectorials d’educació, recerca i universitats de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) reivindica “la gran oportunitat” que pot ser “una veritable autonomia universitària” per desenvolupar “una economia basada en el coneixement.”

Per adherir-vos al “Manifest del món acadèmic i científic a favor de la consulta del 9N 2014 i del Sí+Sí” heu d’enviar un correu a educacio@assemblea.cat indicant el vostre nom, càrrec o lloc de treball que ocupeu i Universitat a la que pertanyeu.

El text del manifest anomenat “Científics per la independència i pel si+si en un 9N irrenunciable” així com el llistat d’adhesions recollides fins ara, el podeu trobar ací. Per signar-lo heu de posar el vostre nom i afiliació al final de la llista, i quedarà enregistrat automàticament.

Font: El Punt i ANC

@cscCSC / FederacionsCSC,ensenyament,investigadors,universitatsDos manifestos del món de la recerca i les universitats reivindiquen els beneficis d'un estat propi enfront del menyspreu de l'Estat espanyol per la investigació   |   Els dos textos sumen 800 adhesions i se'n continuaran recollint més La defensa de la independència des de la racionalitat, pràcticament com una veritat...SOM el sindicat independentista i de classe