Foto: arxiu CSC

En les darreres setmanes, per raons que totes i tots coneixem, s’ha parlat molt sobre si hi haurà nous pressupostos per a 2015 o si es prorrogaran. El Departament d’Economia i Coneixement i el mateix conseller Mas-Colell han dit que treballen per presentar un projecte de pressupostos per a l’any vinent, però a ningú no se’ns escapa que les circumstàncies polítiques a partir del pròxim 9 de novembre poden portar a la pròrroga dels pressupostos actuals.

No podem construir un nou Estat i passar per alt allò que és la seva raó de ser: el servei a les persones. No oblidem que l’Estat és el conjunt d’instruments de què es dota la ciutadania per donar cobriment a les seves necessitats, no pas una eina d’enriquiment o profit personal o polític.

Si hi ha pressupost per a 2015 no pot ser un altre pressupost de la misèria. Un país que es mou cap a la llibertat no pot consentir que la seva ciutadania percebi uns comptes que tan sols li retallen drets i possibilitats, a més, després d’anys de sacrificis. Quina confiança hi hauria en un nou Estat, si el Govern que vol ser-ne el principal impulsor continués en la mateixa línia d’escanyament?

Estem il·lusionats amb la possibilitat d’un país nou; la ciutadania ha donat la talla de manera exemplar durant anys i ha engolit les retallades si us plau per força, però de forma responsable i solidària. El que no pot ser és avançar cap a un nou Estat amb els mateixos vicis que la immensa majoria vol deixar enrere. Volem un nou Estat, volem un Estat social, al servei de les persones. No tolerarem que sigui a l’inrevés.

@cscCSC / Federacionsacció sindical,administracions públiques,CSC,delgats/desCSC / Federació d'Administracions Públiques En les darreres setmanes, per raons que totes i tots coneixem, s'ha parlat molt sobre si hi haurà nous pressupostos per a 2015 o si es prorrogaran. El Departament d'Economia i Coneixement i el mateix conseller Mas-Colell han dit que treballen per presentar un projecte...SOM el sindicat independentista i de classe