Foto: agències

Ja hi ha 30.231 voluntaris pel procés de participació que prepara el Govern, segons ha explicat la vicepresidenta Joana Ortega. El 99,9% de catalans no s’haurà de desplaçar del seu municipi per votar

938 dels 947 municipis catalans tindran punts de participació a la jornada del 9-N que prepara el Govern. Així ho ha explicat la vicepresidenta Joana Ortega, que ha explicat que ja hi ha 30.231 voluntaris apuntats per col·laborar en el procés de participació. El total de locals de participació arriba als 1.025 i els punts de participació seran 6.430.

“Un cop més, la implicació ha estat un exemple clar i contundent de civisme i un símptoma que la gent vol votar, que tothom està disposat a posar els màxims esforços perquè tots puguem participar”, ha indicat Ortega. “Això ha permès que el dispositiu dissenyat en inici pugui ser més ambiciós”, ha assenyalat la vicepresidenta.

“El 99.9% de la població no s’haurà de desplaçar de municipi per anar a votar”, ha apuntat Ortega, que ha recordat que en un principi els municipis on estava prevista la votació no arribava als 300. El dia 27 d’octubre, dilluns vinent, a les dotze del migdia, es tancarà el formulari de voluntaris.

Pel que fa als punts de votació concrets, Ortega ha explicat que estaran disponibles dimecres vinent a la pàgina web del procés de participació. Les dades de residència marcaran el punt exacte on s’ha d’anar per formar part del 9-N. “No es parteix de cap registre previ, ni el Govern gestiona cap dada de caràcter personal. El registre es completa amb la voluntarietat de totes les persones que hi participen”, ha assenyalat la vicepresidenta.

Catalans a l’estranger

Ortega ha explicat que hi haurà 14 locals a l’estranger per aquells catalans que no siguin a Catalunya el dia de la jornada de participació. Aquests 14 locals seran a les següents ciutats: Berlín, Londres, Brussel·les, Noya York, San José (Estats Units), Hong Kong, Tòquio, Copenhage, Mèxic, Bogotà, Milà, Sidney, Buenos Aires i Montreal.

@cscPaïsos Catalans / Llengua9N,consulta,independènciaJa hi ha 30.231 voluntaris pel procés de participació que prepara el Govern, segons ha explicat la vicepresidenta Joana Ortega. El 99,9% de catalans no s'haurà de desplaçar del seu municipi per votar Font: Diari Ara /Oriol March / Roger Tugas 938 dels 947 municipis catalans tindran punts de participació a...SOM el sindicat independentista i de classe