Logotip de la campanya.  Font: www.ilpeducacio.cat
Logotip de la campanya. Font: www.ilpeducacio.cat

Diversos col·lectius i entitats han posat en marxa una ILP (Iniciativa Legislativa Popular) en defensa de l’educació pública, catalana i de qualitat al nostre país. Des d’aquest enllaç podeu accedir al seu espai web i participar de la campanya de recollida de signatures.

Els punts programàtics d’aquesta iniciativa són:

1. Fer efectiu, real i universal el dret a l’educació, de bressol a universitat, per part de tota la ciutadania sense importar el seu origen social.

2. Acabar amb els concerts escolars, amb la participació d’empreses privades al sistema educatiu públic i amb la privatització de la gestió de centres educatius públics de bressol a universitat.

3. Recuperar la gestió democràtica dels centres educatius arrabassada per la LEC i per la LOMCE.

4. Instaurar un concepte d’autonomia de centres real, sense direccions imposades des de fora i amb projectes discutits al sí de l’escola, i sense la pressió de l’empresa privada en la funció que li és pròpia a la universitat.

5. Una avaluació del sistema educatiu que serveixi als centres per a millorar i als estudiants per a reconèixer la seva feina i avançar en la seva formació.

6. Allunyar-se de la flexibilitat laboral tan demanada per la patronal i els organismes financers internacionals mitjançant la funció pública, donant estabilitat i seguretat a les plantilles.

7. Establir el català com a llengua vehicular de tot el sistema educatiu.

8. La cessió de les Escoles Bressol de titularitat municipal i les subcontractades a la Generalitat.

9. Un finançament acord amb la importància que té l’educació per a la vida de les persones i per a la societat, amb un percentatge del PIB igual, com a mínim, a la mitjana europea.

@cscAcció Social / Igualtat / Mobilitzaciócatalà,educació,ILP,llengua,mobilitzacióDiversos col·lectius i entitats han posat en marxa una ILP (Iniciativa Legislativa Popular) en defensa de l'educació pública, catalana i de qualitat al nostre país. Des d'aquest enllaç podeu accedir al seu espai web i participar de la campanya de recollida de signatures. Els punts programàtics d'aquesta iniciativa són: 1. Fer...SOM el sindicat independentista i de classe