El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears(TSJIB) anul·la el Decret del Govern Bauzá que regula el Tractament Integrat de Llengües (TIL) aplicat des del curs passat a les escoles de les Illes.
La plataforma d’entitats “Enllaçats per la Llengua” (ExLL) celebra l’anul·lació per part del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears(TSJIB) del Decret del Govern que regula el Tractament Integrat de Llengües (TIL) aplicat des del curs passat a les escoles de les Illes.

ExLL recorda que aquest decret fou imposat pel govern Bauzá sense cap acord amb la comunitat educativa de les Illes Balears, trencant el consens lingüístic, reduint la presència del català a l’escola i posant en perill la cohesió social.

Així mateix, el govern balear passà per alt l’opinió de la institució acadèmica que regula tot el referent a la llengua catalana en l’àmbit autonòmic, la Universitat de les Illes Balears (UIB), no respectant el paper que li atorga l’estatut d’autonomia vigent com a òrgan consultiu.

Amb aquestes sentències es palesen els defectes, de forma i de contingut, que afecten el Decret del TIL, elaborat per un govern d’esquenes a la seva ciutadania, que majoritàriament defensava el model d’escola amb la llengua catalana com a vehicular, com es va comprovar davant la insistència del Govern a que els pares/mares triessin la Lliure Elecció de Llengua a l’ensenyament, sortint el català com l’opció preferida per les famílies balears.

Les entitats que formen ExLL animen a seguir lluitant per revertir la situació creada quant a la llengua pròpia per l’actual govern balear, tant a l’ensenyament com als mitjans (dialectalització extrema d’IB3) o a la funció pública. En aquest sentit insten a la unitat d’acció de la comunitat educativa i les entitats cíviques en defensa de la llengua catalana.

Entitats formants d’ExLL:

Confederació Sindical Catalana (CSC), STEPV, STEI i IB, USTEC-STES, , Associació Amics de la Bressola, ACL El Tempir, Òmnium Cultural de l’Alguer, Escola Valenciana, ACPV, FOLC, , Assemblea de Mestres i professors en català IB, Castelló per la llengua, Plataforma PROU, Moviment Franjolí per la Llengua, Centre de Cultura Catalana d’Andorra, SEPC, CIEMEN, Confederació d’AMPAs Gonzalo Anaya, COS, BEA, PDD, Acció Cultural Països Catalans, Agrupació Borrianenca de Cultura
@cscPaïsos Catalans / Llenguabauzà,CSC,enllaçats per la llengua,Illes,llengua,TILLa plataforma d'entitats “Enllaçats per la Llengua” (ExLL) celebra l'anul·lació per part del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears(TSJIB) del Decret del Govern que regula el Tractament Integrat de Llengües (TIL) aplicat des del curs passat a les escoles de les Illes. ExLL recorda que aquest decret fou...SOM el sindicat independentista i de classe