ELA és un dels integrants de la majoria sindical basca

El sindicat majoritari basc ELA ha felicitat, mitjançant un comunicat emès ahir al vespre, el poble català per l’èxit de la mobilització massiva de la Diada d’enguany. Us n’oferim el text íntegre traduït al català.

ELA felicita el poble català

ELA felicita el poble català mobilitzat en el dia d’avui a favor d’una consulta. Així mateix, vol destacar el treball desenvolupat per Òmnium i Assemblea Nacional Catalana pel que fa convocants i promotors d’aquesta manifestació.

Per ELA, la cadena humana de l’any 2013 va accelerar i va fer possible l’acord polític que molt poc temps abans semblava impossible. De la mateixa manera, la mobilització d’aquesta tarda, constitueix una fita històrica que va a enfortir enormement els següents passos a donar per la societat catalana i pels seus legítims representants darrere de la seva plena sobirania nacional, arrabassada fa avui 300 anys.

El treball mobilitzador i pedagògic realitzat barri a barri i poble a poble durant els últims anys ha constituït i constitueix el principal motor d’aquest procés d’emancipació. A això cal sumar l’honestedat política dels que han abandonat definitivament qualsevol hipòtesi de bilateralitat amb un estat, l’espanyol, que ha tancat totes les portes a la més mínima reivindicació democràtica i nacional, tant per a Catalunya com per a Euskal Herria.

Més enllà de la distància i les diferències entre els processos català i basc, ELA vol cridar l’atenció sobre els elements -imprescindibles per a qualsevol procés sobiranista- sobre els quals el poble català està donant una autèntica lliçó de civisme, coratge i ambició política: la mobilització social enfront de l’elitisme, l’argumentació raonada enfront de la visceralitat, l’acord polític enfront de la lluita fratricida, i finalment, la consulta a la ciutadania enfront de la imposició antidemocràtica. ELA considera que a Catalunya ja es donen cita tots els ingredients per a l’èxit; els ingredients per poder arribar a ser, juntament amb Escòcia, un dels propers estats reconeguts en la comunitat internacional. Tant de bo puguem celebrar com més aviat millor.

Visca Catalunya lliure!

@cscInternacional11S2014,ELA,independència,internacional,País Basc,Via CatalanaEl sindicat majoritari basc ELA ha felicitat, mitjançant un comunicat emès ahir al vespre, el poble català per l'èxit de la mobilització massiva de la Diada d'enguany. Us n'oferim el text íntegre traduït al català. ELA felicita el poble català ELA felicita el poble català mobilitzat en el dia d'avui a...SOM el sindicat independentista i de classe