Acte de presentació de la xarxa, que comptà amb la presència de Nèstor Sastre, membre del Secretariat nacional de la CSC.

La “Xarxa Referèndum 9N” es presentà ahir, dijous 24 de juliol, amb la lectura d’un manifest davant del Parlament de Catalunya, en què es declara el compromís de les entitats signants amb la consulta del pròxim 9 de novembre com a única via possible per a Catalunya.

La Confederació Sindical Catalana (CSC) i una trentena més d’entitats partidàries del dret a l’autodeterminació s’han adherit a la xarxa. Per als agents signants, “l’única manera de fer avançar el procés és preguntar a la població de forma clara, ja que cap alternativa podria substituir la força vinculant d’una consulta”.

Les entitats han publicat un manifest en què es defensa la necessitat de celebrar el referèndum i. al mateix temps, aglutinar esforços per defensar el 9N davant l’oposició de “les forces immobilistes” de l’estat espanyol. Així mateix el manifest recull la necessitat d’evitar qualsevol “via de dilació injustificada”.

Des de la CSC – membre del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, i central sindical que no només demana la celebració del referèndum sinó que també aposta pel “doble Sí”– es comparteix que és necessari un referèndum convocat per les institucions catalanes, amb una pregunta i una regulació clara, que tingui un ressò internacional i que vinculi políticament les institucions amb els seus resultats.

La CSC, també, assumeix des dels àmbits laboral i social els compromisos de “donar suport, col·laborar, reforçar i mobilitzar” les infraestructures necessàries per a fer possible la consulta i treballar per a evitar “que puguin prosperar propostes de dilació o claudicació”.

La CSC, com la resta de les entitats i organitzacions que integren la xarxa, manifesta la seva voluntat de coordinar esforços amb els partidaris de l’exercici de l’autodeterminació, fins i tot si calgués donar suport a mesures de “desobediència pacífica” i “d’insubmissió” a la legalitat espanyola

Podeu llegir el manifest íntegre picant ací.

@cscPaïsos Catalans / Llengua9N,independència,referèndum,xarxaLa 'Xarxa Referèndum 9N' es presentà ahir, dijous 24 de juliol, amb la lectura d'un manifest davant del Parlament de Catalunya, en què es declara el compromís de les entitats signants amb la consulta del pròxim 9 de novembre com a única via possible per a Catalunya. La Confederació Sindical...SOM el sindicat independentista i de classe