La reforma de la legislació sobre l'avortament és un acte regressiu que atempta greument sobre la llibertat de les dones a decidir sobre el seu propi cos
La reforma de la legislació sobre l’avortament és un acte regressiu que atempta greument sobre la llibertat de les dones a decidir sobre el seu propi cos

Font: 324.cat

El Col·legi de Metges de Barcelona (COMB) ha demanat un “esforç de consens” perquè la reforma de la llei de l’avortament “respecti la pluralitat de sensibilitats” i la voluntat de les dones. Els facultatius consideren que la llei que prepara l’executiu espanyol hauria d’alinear-se amb la resta de legislacions europees per evitar el “vergonyós espectacle migratori de dones embarassades“.

La junta de govern del col·legi ha fet públic un extens document on es posiciona sobre l’avantprojecte de llei orgànica per a la protecció de la vida del fetus i dels drets de la dona embarassada.

Els metges són partidaris d’una regulació de l’avortament que “proporcioni seguretat jurídica” amb un “marc regulador específic i clar i no impositiu sobre les consciències i que respecti la decisió de l’afectada”.

Els facultatius recorden que s’ha d’informar la dona embarassada sobre la seva salut i la del fetus i les possibles complicacions de cada cas i això s’ha de fer de manera objectiva i sense posicionaments personals perquè la decisió correspon única i exclusivament a la dona i a la seva parella.

El Col·legi de Metges de Barcelona recomana que la nova llei inclogui “no només casos de violació i risc objectiu per a la vida de la mare, sinó també tots els casos de malformacions greus del fetus i, sobretot, evitar que la voluntat de la dona estigui mediatitzada per una avaluació psiquiàtrica”.

@cscAcció Social / Igualtat / Mobilitzacióavortament,dona,dret al propi cos,feminismeFont: 324.cat El Col·legi de Metges de Barcelona (COMB) ha demanat un 'esforç de consens' perquè la reforma de la llei de l'avortament 'respecti la pluralitat de sensibilitats' i la voluntat de les dones. Els facultatius consideren que la llei que prepara l'executiu espanyol hauria d'alinear-se amb la resta de...SOM el sindicat independentista i de classe