En cap cas és acceptable la militarització de les Administracions públiques, ni que sigui per osmosi, i això en termes estrictes de salut democràtica.

S’està tramitant al Congreso de los Diputados espanyol un Projecte de Llei de Racionalització del Sector Públic que suposarà modificacions a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP). Aquest és la norma reguladora sobretot per al personal funcionari i també, en alguns aspectes, per al personal laboral.

El mateix PP ha proposat una esmena que pretén d’incloure una disposició addicional 13a a l’EBEP segons la qual seria possible que els militars de carrera puguin prestar serveis a totes les administracions públiques sense, per tant, deixar de ser militars. La justificació formal seria “la potenciación de la movilidad interadministrativa como elemento de eficiencia en la utilización de los recursos de las AAPP”. Fi de la cita.

Sabem que l’exèrcit espanyol té un seriós problema, s’ha anat produint un aprimament progressiu dels seus efectius, mentre que l’oficialitat pràcticament s’ha mantingut, masses oficials per pocs soldats.

I no ho oblidem, l’única carrera que garanteix, de manera automàtica, un lloc de treball és la militar. Per tant el que s’intenta és trobar una sortida a aquesta situació desplaçant-ne els costos a altres administracions.

Davant d’aquesta proposta dos comentaris: un cop més s’intenta aprovar normes o canvis sense el corresponent debat obert i plural, es legisla de nit i amb traïdoria, ja ens tenen acostumats. I, per altra banda, en cap cas és acceptable la militarització de les administracions públiques, ni que sigui per osmosi, i això en termes estrictes de salut democràtica.

És per fer-s’ho mirar… altre cop.

@cscLaboral/Acció Sindical/Negociació Col·lectivaadministracions públiques,EBEP,militarització                          S'està tramitant al Congreso de los Diputados espanyol un Projecte de Llei de Racionalització del Sector Públic que suposarà modificacions a l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (EBEP). Aquest és la norma reguladora sobretot per al personal funcionari i també, en alguns aspectes, per al personal laboral. El mateix PP ha...SOM el sindicat independentista i de classe