El Secretari general de la CSC, Carles Sastre, i Montserrat Massip, ensenyament de la CSC -al centre de la imatge- a la capçalera de la manifestació de dissabte 14 de juny

Després del 14J, determinació i fermesa (Comunicat)

La Confederació Sindical Catalana (CSC) insta al Govern de Catalunya a no aplicar la LOMCE (coneguda com a Llei Wert) i a exercir la desobediència institucional com a legítim mecanisme de defensa davant la recentralització imposada des del govern de l’estat.

El moment històric en què es troba Catalunya –i per extensió el conjunt dels Països Catalans- requereix determinació i fermesa; determinació per tirar endavant el procés democràtic cap a la independència mitjançant l’exercici del dret d’autodeterminació amb el referèndum del pròxim 9 de novembre. Fermesa per no acatar les imposicions –legals, que no legítimes- que pretenen dividir la societat catalana en funció de la llengua o l’origen de la ciutadania.

La multitudinària manifestació del passat 14 de juny és una expressió del suport popular a la immersió lingüística com a eina de salvaguarda i socialització de la llengua catalana. Perquè la immersió lingüística s’ha demostrat com un instrument imprescindible per a evitar la fractura de la nostra societat per raons idiomàtiques. Desgraciadament ja patim la fractura imposada pels mercats i l’atac del neoliberalisme desbocat a l’espai públic, que ha situat a l’exclusió social més d’un 20% dels nostres conciutadans i conciutadanes.

És temps de fermesa, també, per aturar les polítiques culturicides que s’estan desenvolupant al País Valencià i les Illes Balears i Pitiüses: res no és casual, cal situar aquests atacs a la cultura pròpia dins d’una actuació política que pretén destruir una realitat nacional com és la dels Països Catalans.

En aquest sentit, volem fer-nos partícips del clam popular que insta l’executiu Bauzá a establir amb urgència canals de diàleg per a redreçar la situació a les Illes; la vida del nostre company Jaume Sastre està en perill per defensar un model educatiu de qualitat, en català i públic davant l’erm cultural que antidemocràticament imposa el PP.

Votar és democràcia. Però, també, la democràcia l’hem d’exercir tota la ciutadania des de la mobilització i la participació. Ja sia per decidir l’estatus jurídic del nostre país o per a definir quin model econòmic i de societat volem.

La Confederació Sindical Catalana (CSC) continuarà treballant des dels centres de treball i el carrer per assolir la independència nacional, la plena territorialitat i l’establiment d’una societat econòmicament i social justa per al conjunt de la ciutadania del nostre país.

@cscPaïsos Catalans / Llengua14J,9N,autodeterminació,comunicat,consulta,desobediència,independència,llei Wert,manifestació,mobilització,Països Catalans,referèndumDesprés del 14J, determinació i fermesa (Comunicat) La Confederació Sindical Catalana (CSC) insta al Govern de Catalunya a no aplicar la LOMCE (coneguda com a Llei Wert) i a exercir la desobediència institucional com a legítim mecanisme de defensa davant la recentralització imposada des del govern de l'estat. El moment històric...SOM el sindicat independentista i de classe