Et volem ben viu, Jaume, perquè defenses la millor garantia d'una societat que vol ser democràtica i lliure: un ensenyament de qualitat que generi ciutadans i ciutadanes lliures, crítiques i participatives
Et volem ben viu, Jaume, perquè defenses la millor garantia d’una societat que vol ser democràtica i lliure: un ensenyament de qualitat que generi ciutadans i ciutadanes lliures, crítiques i participatives

Des de la Confederació Sindical Catalana (CSC) volem expressar tot el nostre suport i solidaritat cap el company Jaume Sastre, professor illenc en vaga de fam per la defensa de l’educació de qualitat, digna i en català.

Així mateix expressem el nostre rebuig i condemna cap aquells que, impunement, han desitjat la seva mort i l’han vexat des de la covardia, la manca d’humanitat i l’odi visceral i desfermat. No desitgem pas la mort d’aquests elements, ans al contrari, els compadim per la seva mesquinesa i maldat. Exigim, però, que caigui tot el pes de la llei i el menyspreu del conjunt de la societat sobre tots aquests escampadors de l’odi.

Jaume, nosaltres et volem ben viu i digne. Ens preocupa la teva salut física però ens esperona el teu compromís i sacrifici.

Et volem ben viu, posant rostre a la resposta digna de milers de persones que s’estan enfrontant al culturicidi i a la cacera de bruixes que està duent a terme el govern Bauzà: atacs a l’ensenyament en la llengua pròpia; lleis de símbols per a invisibilitzar una realitat social, nacional i cultural viva i innegable; sancions a docents per plantar cara a l’arbitrarietat i el despotisme…

Et volem ben viu, Jaume, perquè ens dignifiques amb la teva acció. Dignifiques una societat que han abocat a l’individualisme i a la renúncia dels drets més fonamentals.

Et volem ben viu, Jaume, perquè defenses la millor garantia d’una societat que vol ser democràtica i lliure: un ensenyament de qualitat que generi ciutadans i ciutadanes lliures, crítiques, participatives…

Et volem ben viu, Jaume, perquè estimem la vida. La vida de les persones i de les llengües i les cultures.

Et volem ben viu, Jaume, perquè estimes la vida. I nosaltres t’estimem a tu.

Et volem ben viu, Jaume, i per això volem que sàpigues que tens tot el nostre suport i solidaritat. I desitgem, Jaume, que les lleis injustes i les decisions polítiques aberrants que t’han obligat a fer aquest pas, a prendre aquest risc per a la teva vida, sian derogades, llençades a l’oblit.

Jaume, des de la Confederació Sindical Catalana (CSC) et volem be viu, gaudint de la vida i triomfador d’una batalla que també és la nostra. Estem amb tu, no en tinguis dubtes.

Jaume, ets vida, esperança i dignitat. Rep una abraçada i cuida’t força perquè ets d’aquells imprescindibles.

Confederació Sindical Catalana (CSC)
Barcelona, Països Catalans
22 de maig de 2014

Facebook de suport: https://www.facebook.com/vagadefamjaumesastre