El mestre de primària i Secretari general de la Central Unitària de Treballadors/es (CUT) de Colòmbia al departament de Bolívar (nord del país), Luis Alberto Plazas fou atacat per dos sicaris armats quan es trobava en un estand informatiu del sindicat. Des de la Confederació Sindical Catalana (CSC) condemnem enèrgicament aquest nou atac,  un més en la llarga llista de violacions de drets humans que pateixen els i les sindicalistes colombians. Tota la nostra solidaritat i suport.

Els fets ocorregueren el divendres 16 de maig durant la celebració de la vaga del sector educatiu en aquest departament caribeny del país. Dos homes armats es van acostar a l’estand i van començar disparar. L’equip de seguretat del secretari general va repel·lir l’atac pel qual morí un dels agressors.

En Luis Plaza Velez, qui ja havia patit amenaces de mort per la seva activitat sindical, fou acollit durant un any pel Programa asturià de protecció dels drets humans degut als fets esmentats.

En aquest mateix context, el Secretari general del principal sindicat agrari del país (Fensuagro) Alirio Garcia, ha denunciat de nou les amenaces i intimidacions cap a la seva persona en els darrers mesos. En concret, persones desconegudes que mai van voler identificar-se -presumptament grups paramilitars d’ultradreta-, han realitzar diverses visites a la seu del sindicat i a l’habitatge del secretari general, duent paquets a nom de l’esmentat o demanant la seva presència als accessos.

Colòmbia segueix sent el país del mon amb l’índex més alt d’assassinats i violacions dels drets humans de sindicalistes, tot i haver en marxa un procés de pau des de fa 1 any i mig. El 99% dels crims i les violacions comeses queden impunes.

@cscInternacionalColòmbia,drets humans,internacional,procés de pau,sindicalisme colombià  El mestre de primària i Secretari general de la Central Unitària de Treballadors/es (CUT) de Colòmbia al departament de Bolívar (nord del país), Luis Alberto Plazas fou atacat per dos sicaris armats quan es trobava en un estand informatiu del sindicat. Des de la Confederació Sindical Catalana (CSC) condemnem...SOM el sindicat independentista i de classe