Divendres, 9 de maila-foto-2-1024x650g, se celebra a l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) la jornada preparatòria del IV Congrés Universitari Català, que pretén reflexionar sobre el futur de la universitat —aprofundint en el caràcter de servei públic universitari i reforçant-lo— i donar, alhora, una resposta a les noves demandes socials i a les més grans aspiracions d’autogovern del país.

El Congrés està organitzat per Tribuna Universitària, plataforma sorgida arran de l’assemblea de professorat de les universitats catalanes celebrada el 2 de febrer de 2013, i rep el suport de l’IEC, de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i d’altres entitats. Amb la celebració del IV Congrés, prevista per als dies 27 i 28 de novembre d’aquest any, es vol donar continuïtat als tres Congressos Universitaris Catalans celebrats el segle passat. El Congrés s’estructurarà en sis eixos: la funció social de la universitat, la docència, la recerca i la transferència, el professorat, el govern i el finançament. La CSC participarà en l’eix de la funció social de la universitat.

@cscAcció Social / Igualtat / MobilitzacióCongrés Universitari Català,IEC,universitatDivendres, 9 de maig, se celebra a l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) la jornada preparatòria del IV Congrés Universitari Català, que pretén reflexionar sobre el futur de la universitat —aprofundint en el caràcter de servei públic universitari i reforçant-lo— i donar, alhora, una resposta a les noves demandes socials i...SOM el sindicat independentista i de classe