La CSC és l’únic sindicat independentista, que reconeix el marc nacional dels Països Catalans, amb representació real tant de delegats com de seccions sindicals arreu del Principat.

La CSC és un sindicat militant format per persones treballadores, en la seva majoria, i d’aturades de manera significativa. També hi ha un nombre destacat de persones estudiants i pensionades. El gruix, però, és de persones assalariades que vénen la seva força de treball. La CSC no permet que persones que no representen el gruix de la classe treballadora pugui decidir el futur del sindicat.

La CSC té vora 100 seccions sindicals, 300 persones delegades i més de 3400 persones afiliades.

La CSC és un sindicat català independent, membre de la Federació Sindical Mundial des de 2007 i fundadora i membre de la coordinació executiva de la Plataforma de Sindicats  Nacions Sense Estat. La CSC reconeix com a homòlegs la Intersindical Valenciana al País Valencià i l’ STEI-Intersindical a les Illes Balears.

La CSC no depèn de cap organització ni de cap partit polític i, per tant, mai organitza mobilitzacions ni manifestacions del 1er de Maig conjuntament amb partits i organitzacions polítiques. De la mateixa manera no s’escuda amb d’altres organitzacions sindicals per omplir les pròpies mobilitzacions.

La CSC és membre activa de la Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia, de la Federació d’Organitzacions Catalanes Internacionalment Reconegudes (FOCIR), d’International Action for Peace (IAP), de Som Escola i d’Enllaçats per la Llengua. De la mateixa manera participa del Pacte Nacional per Dret a Decidir com a entitat fundadora.

Els referents internacionals de la CSC són els sindicats LAB (País Basc), STC (Còrsega), la CSS (Sardenya),la  CIG (Galícia), el SLB (Bretanya), la Intersindical Canaria (Illes Canàries), la Federació de Sindicats del Pakistan – APFUTU (Pakistan), la Central Sindical de Treballadors Pagesos de Bolívia – CSUTCB (Bolívia), la Federació d’Organitzacions Pageses, Indígenes i Negres de l’Equador – FENOCIN (Equador)  i la Federació Nacional Pagesa de Colòmbia – FENSUAGROASTRACATOL (Colômbia). Així mateix té relacions fraternals amb el Sindicats de Treballadors Universitaris de Colòmbia –SINTRAUNAL (Colòmbia), amb ELA (País Basc) i amb la Confederació de Sindicats Nacionals del Quebec –CSN (Quebec)

DSC_0338 (1) DSC_0330 DSC_0328 (1) DSC_0327 (1) DSC_0314 DSC_0310 DSC_0295 (1) DSC_0290 (1) DSC_0289 DSC_0275 DSC_0274 DSC_0274 (1) DSC_0272 (1) DSC_0289 BmjC-cNIUAAxayd.jpg largeDSC_0338 (1)

http://i0.wp.com/www.intersindical-csc.cat/nova_prova/wp-content/uploads/2014/05/DSC_0290-1.jpg?fit=940%2C629https://i0.wp.com/www.intersindical-csc.cat/nova_prova/wp-content/uploads/2014/05/DSC_0290-1.jpg?resize=300%2C300@cscAcció Social / Igualtat / MobilitzacióLa CSC és l'únic sindicat independentista, que reconeix el marc nacional dels Països Catalans, amb representació real tant de delegats com de seccions sindicals arreu del Principat. La CSC és un sindicat militant format per persones treballadores, en la seva majoria, i d'aturades de manera significativa. També hi ha un...SOM el sindicat independentista i de classe