Representants dels sindicats, partits i entitats que han lliurat els suports a la Querella argentina contra els crims del franquisme"
Representants dels sindicats, partits i entitats que han lliurat els suports a la Querella argentina contra els crims del franquisme”

El president del Casal Argentí de Barcelona, diversos partits polítics, associacions veïnals i sindicats –entre ells la Confederació Sindical Catalana (CSC)- han lliurat aquest matí al Consolat argentí a Barcelona les seves adhesions a la Querella argentina contra els crims del franquisme que la jutgessa María Servini està instruint a Buenos Aires.

En la roda de premsa posterior al lliurament de suports, el representant del Casal Argentí de Barcelona, Diego Arcos, ha comunicat que “s’ha demanat que sigui citat el rei espanyol, Juan Carlos de Borbón, com a màxim representant de l’estat espanyol i garant de la continuïtat del franquisme fins a la constitució. Per això, han demanat que sigui citat a declarar. S’hi ha afegit com a acusació la República Argentina, que es converteix en el primer estat que es persona en una causa per crims contra la humanitat”.

Arcos ha afegit que “només la mobilització social catalana permetrà tirar endavant aquest procés, com ja va passar a l’Argentina amb els crims de la dictadura militar d’aquell país”.

La CSC ha estat representada per Antoni Alarcon, membre del Secretariat nacional, el qual ha afirmat en la trobada amb els mitjans que “la Confederació Sindical Catalana dóna suport a aquesta denúncia contra l’oblit per aconseguir que es faci justícia, s’arrenqui per fi el vel de l’impunitat i mai més no haguem de patir la barbàrie que ens robà el millor d’aquest poble”.

Alarcon ha conclòs la seva compareixença davant la premsa recordant que “en mig del procés democràtic que estem vivint el poble de Catalunya no podem permetre que l’oblit sia acceptat” ja que les víctimes del règim franquista “són treballadors i treballadores, pageses i pagesos d’arreu dels Països Catalans i la llavor de la seva lluita ens ha permés avui tenir a tocar dels dits la llibertat nacional de Catalunya, una part del nostre país”.

D’una altra banda, el director del Memorial Democràtic de la Generalitat, Jordi Palou-Loverdos, també ha assistit a l’acte i ha assegurat que “el govern català sempre donarà suport a les víctimes del franquisme i que el Departament de Justícia acompanyarà i assessorarà tots aquells particulars o entitats que vulguin adherir-se a la querella”.

No permetrem l’oblit. Sou llavor de llibertat!

@cscAcció Social / Igualtat / Mobilitzaciócrims,CSC,entitats,franquisme,memòria col·lectiva,mobilització,querella,sindicatsInformació rel.lacionada (+ info)    Video resum notícies emeses a Televisió de Catalunya (veure video) El president del Casal Argentí de Barcelona, diversos partits polítics, associacions veïnals i sindicats –entre ells la Confederació Sindical Catalana (CSC)- han lliurat aquest matí al Consolat argentí a Barcelona les seves adhesions a la Querella...SOM el sindicat independentista i de classe