Colòmbia és un país ric en biodiversitat, recursos naturals i terres fèrtils. Malgrat això, milions de persones viuen sense accés a aigua potable, una alimentació nutritiva, un habitatge digne, electricitat, accés a l’educació gratuïta o un servei adequat de salut.Colòmbia és el 6è país més desigual del món, on més de 6 milions d’hectàrees de terres han estat usurpades a les poblacions rurals (pobles indígenes, comunitats afrocolombianes i pageses), mentre s’ha afavorit la imposició de projectes econòmics a gran escala com agrocombustibles, indústria extractiva, entre d’altres. El conflicte armat intern a Colòmbia existeix des de fa més de mig segle. La seva principal víctima és la població civil, que sobreviu enmig de constants accions violentes de tots els actors armats, especialment a les regions agràries. Les massives violacions als drets fonamentals de la població colombiana inclouen massacres, assassinats de persones defensores de drets humans, desaparicions forçoses, tortura i violacions sexuals.

L’Associació Catalana per la Pau, amb el suport Solidara i d’altres entitats, us convidem a escoltar el testimoni i les propostes del moviment camperol, mitjançant dos dirigents pagesos de dues regions significatives, el Catatumbo i Losada-Guayabero, pel que fa a la intensitat del conflicte armat i de la mobilització pagesa, en gira per diversos països europeus i que estaran entre nosaltres, a Catalunya, els propers dies.

L’octubre de 2012 s’inicià formalment un Procés de Negociació entre el Govern colombià i les FARC-EP. Els delegats del govern i de la guerrilla estan actualment asseguts en una taula per tractar els cinc punts de l’agenda: el problema agrari, la participació política, la fi del conflicte, el narcotràfic i la situació de les víctimes.En paral·lel al procés de pau, l’any 2013 Colòmbia visqué les més importants mobilitzacions agràries en dècades. A diferents regions, impulsats per la necessitat, desenes de milers de pagesos sortien a les carreteres i es feien visibles davant la comunitat nacional i internacional, en defensa del territori i de la pau i obligaven al govern a seure a negociar les seves demandes.

L’Associació Catalana per la Pau, amb el suport de Solidara i d’altres entitats, us convidem a escoltar el testimoni i les propostes del moviment camperol, mitjançant dos dirigents pagesos de dues regions significatives, el Catatumbo i Losada-Guayabero, pel que fa a la intensitat del conflicte armat i de la mobilització pagesa, en gira per diversos països europeus i que estaran entre nosaltres, a Catalunya, els propers dies.

@cscInternacionalacompanyament internacional,Colòmbia,procés de pau,SolidaraColòmbia és un país ric en biodiversitat, recursos naturals i terres fèrtils. Malgrat això, milions de persones viuen sense accés a aigua potable, una alimentació nutritiva, un habitatge digne, electricitat, accés a l’educació gratuïta o un servei adequat de salut.Colòmbia és el 6è país més desigual del món, on...SOM el sindicat independentista i de classe